Momentul mult așteptat atât de voi dar mai ales de noi a sosit – înscrierile pentru ediția acestui an a Raliului Sibiului Bilstein s-au încheiat și suntem nerăbdători să vedem în acțiune toate cele 64 de echipaje care au spus „prezent” macadamului sibian.
Principala luptă pentru victoria etapei cu numărul 4 din Campionatul Național de Raliuri „Betano” pare să continue asemenea celor trei etape de până acum, cu un Simone Tempestini (Škoda Fabia Rally2 Evo) aflat în cursa pentru al 8-lea titlu național, respectiv cu sibianul Sebastian Barbu (Škoda Fabia Rally2) care speră să repete performanța din 2020 a raliului său de casă, însă pe macadam. La volanul unor mașini similare cu ale acestora, Andrei Gîrtofan și Mihai Manole se vor înfrunta în mod direct pentru al treilea loc pe podiumul general, însă din această bătălie nu trebuie să-i excludem nici pe localnicul Raul Badiu (Mitsubishi Lancer) sau Norbert Maior (Peugeot 208), ambii demonstrând în repetate rânduri că pot fi deosebit de competitivi chiar și cu mașini de specificație mai redusă.
Evident, prim-favorit la victoria categoriei dedicate automobilelor cu tracțiune doar pe puntea față, pornește același Norbert Maior, care îi va avea adversari direcți pe Cristi Sugár (Peugeot 208) – ghinionist la ediția precedentă – dar și pe juniorul Jean Tatu. Pentru prima oară în acest sezon, clujeanul Marius Sîncrăianu se urcă la volan în etapă care, în urmă cu un sezon, îi aducea victoria cupei dedicate modelelor 208 R2. Acesta din urmă nu se va putea relaxa nici o secundă, căci la startul Raliului Sibiului Bilstein este anunțată și prezența tinerilor Dănuț Budai (Citroën DS3) respectiv cea a lui Victor Supuran.
După cum a reieșit și din interviul realizat cu pilotul Rareș Tomiță, acesta a rămas „plăcut impresionat și surprins” de numărul mare al concurenților înscriși la categoria sa – grupa N. Acum, după închiderea înscrierilor, vedem că sibianul nostru a avut toate motivele să afirme cele de mai sus, întrucât la Raliul Sibiului Bilstein vom avea nu mai puțîn de 8 mașini. Eterna luptă a modelelor Mitsubishi Lancer cu Subaru Impreza îi va avea în prim-plan atât pe sibienii Raul Badiu și Rareș Tomiță, precum și pe show-man Vali Porcișteanu sau Răzvan Trișnevschi.
Cupele monomarcă revin și ele în acțiune cu un număr semnificativ de echipaje. La Swift Cup – idee ce s-a „născut” chiar la Sibiu din dorința pilotului Călin Bucur de a introduce în campionat o luptă internă a modelelor Suzuki – favoritul etapei este un alt sibian, pe numele său Paul Popa, care însă nu va putea lăsă garda jos nici o secundă, întrucât la start vor fi prezenți atât Alexandru Cazacu – pilot sibian, dar și Lucian Țugulea.
În absența principalului său adversar din acest sezon, Matei Ghiban trebuie doar să evite eventualele defecțiuni tehnice și pornește cu prima șansă la victoria Cupei Dacia, însă prezența surpriză a italianului Sandrin Tommaso poate produce surprize în cea mai longevivă cupă monomarcă din CNRB. De cealaltă parte, în competiția internă a „verișoarei” franțuzoaice a Daciei – Sebastian Scîrlet își poate trece în cont a 4-a victorie consecutivă din acest sezon, în timp ce Samuil Mircea, Reis Suliman și Andrei Gheorghiu vor căuta cu ardoare să-l detroneze pe juniorul moineștean. Deși nu se află în luptă directă a cupei Clio Challenge, argeșeanul Bogdan Năstase poate da calculele peste cap tuturor celor amintiți în ceea ce ar putea însemna victoria la debutul competițional cu mașina celor de la Alpine-Renault.
Nu în ultimul rând, competiția deschisă primei generațîi de Peugeot 208 va fi și ea incitantă, cu un Cristi Sugár favorit împotriva unui Sîncrăianu proaspăt revenit dar și a lui Șerban Badea sau Victor Supuran dornici de prima victorie la cupă.
Pentru prima oară după comasarea celor două eșaloane ale naționalului de raliuri, echipajele Trofeului Rally Start vor avea șansa să parcurgă toate probele speciale – inclusiv Gâtul Berbecului Autoklass și Șanta Școala de Șoferi ELIT pe noapte. Deși vine cu o mașînă nouă, Florian Nițurad își poate consolida puternic poziția de lider cu a patra victorie de etapă, în timp ce Mircea Fănățan și Emanuel Resiga se vor află în permanență în „coastele” sale. O premieră nu doar pentru Raliul Sibiului Bilstein și Campionatul Național de Raliuri va fi și pentru sibianul Teodor Gabriel Găînă, care va fi prezent pe probele speciale la volanul unui Subaru Impreza N10, alături de nimeni altă decât proaspăta să soție – Ana–Maria.
Prima etapă de macadam a Campionatului Național de Raliuri „Betano” înseamnă și revenirea modelelor SSV pe probele speciale, cu Antal Bíró, Gergő Szabó și Adi Baciu aflăți într-o luptă directă. De asemenea, nu putem omite nici prezența internațională de la evenimentul nostru, întrucât pe lângă participarea italianului Sandrin Tommaso, la startul de săptămâna viitoare îi vom avea atât pe bulgarul Miroslav Angelov, cât și pe maghiarul Gergő Szabó respectiv slovenul Mitja Bozic.
Raliul Sibiului ”Bilstein” 2023 este un eveniment organizat de Sibiu Racing Team, care va avea loc în zilele de 14 și 15 iulie, fiind a patra etapă a Campionatului Național de Raliuri ”Betano”.
Acțiune cofinanțată de Primăria Municipiului Sibiu și de Consiliul Județean Sibiu.
Partener principal: Bilstein
Partener de mobilitate: Autoklass
Parteneri: Continental, Școala de șoferi Elit, Bucur Tuning, Schade Berater, My Continental, Soma, Drumuri și Poduri SĂ, Sia, Sparco, Simpa, FORCH.
Parteneri media: KissFM, Turnul Sfatului, Tribună, Știri de Sibiu, Ora de Sibiu, Mesagerul de Sibiu, Star Sibian,
Eveniment organizat sub egida FRAS.
Pentru mai multe detalii, înscrieri sau parteneriate, intrați pe site-ul oficial