Într-o cursă captivantă la Assen, Francesco Bagnaia și-a demonstrat încă o dată abilitatea și determinarea prin obținerea a unei noi victorii în MotoGP la un Grand Prix. Cursa a început cu Bagnaia încercând să preia conducerea în virajul unu, dar fiind surprins de manevra de frânare târzie a lui Brad Binder, Bagnaia a fost nevoit să aștepte o nouă oportunitate pentru depășire. Bagnaia nu s-a lăsat descurajat și a executat o nouă depășire excepțională două tururi mai târziu pentru a recâștiga conducerea și, în cele din urmă, pentru a obține victoria.
După cursă, Bagnaia și-a explicat strategia, spunând că a încercat să facă manevra de depășire devreme în cursă din cauza îngrijorărilor sale legate de temperatura anvelopelor frontale. A vrut să evite supraîncălzirea anvelopelor în timp ce se ținea aproape de adversarii săi. Bagnaia a împins tur de tur, menținându-și concentrarea și viteza. Când rivalul său, Bezzecchi, a redus diferența cu trei zecimi de secundă într-un tur, Bagnaia a reacționat prin a accelera și mai tare pentru a controla distanța dintre ei. Având un avantaj confortabil de nouă zecimi de secundă la începutul ultimului tur, Bagnaia s-a simțit mai liniștit și a condus constant pentru a obține victoria.
“Am încercat cât mai repede posibil din cauza temperaturii anvelopelor frontale. Când ești atât de aproape în spatele altor motociclete, este foarte ușor să crești temperatura anvelopelor, iar anvelopa frontală era puțin prea moale.
Am încercat să împing tur de tur și când am observat că Bez era aproape…Cand a redus diferența cu trei zecimi de secundă într-un tur am încercat să împing și mai mult și să controlez diferența. Când am observat în ultimul tur că aveam un avantaj de nouă zecimi de secundă, am fost mai liniștit”, a declarat Francesco Bagnaia după cursă.
Pe tot parcursul cursei, Binder a demonstrat un ritm impresionant menținându-se pe locul doi, adăugând treptat un mic avantaj față de Bezzecchi pe măsură ce tururile se derulau. Cu toate acestea, o greșeală la ultima șicană l-a costat pe Binder timp prețios și i-a oferit lui Bagnaia un avantaj de peste opt zecimi de secundă. În același timp, provocarea lui Bezzecchi s-a estompat în timp ce Bagnaia părea să aibă controlul, mărindu-și avansul la 1,3 secunde la doar patru tururi rămase.
Nu toți piloții au avut o cursă foarte bună. Jack Miller, care a fost depășit în virajul unu, a sfârșit prin a ieși în afara pistei după ce și-a pierdut controlul asupra motocicletei sale RC16. Fabio Quartararo, care a avut un start slab și a căzut de pe locul patru pe locul doisprezece, a avut și el o dezamăgire, ajungând să zacă pe nisip.
După victoria lui Bagnaia de pe locul întâi, următorii clasați au fost Marco Bezzecchi pe locul doi, Aleix Espargaro pe locul trei iari Brad Binder pe locul patru.