Pentru a practica orice sport, ai nevoie de curiozitate, dorinţă şi curaj. În motorsport e nevoie de mult curaj deoarece nu este un sport blând, nu este genul de sport la care mergi şi ai siguranţă 100% sigur că te întorci cu toate degetele la mână.

Adevărul este ca orice sport implică riscuri. Tânărul Alexandru Boltaşu a ştiut de la bun început ce îl aşteaptă. Ca orice pilot care se respectă, nu a renunţat de la prima etapă. Practică în continuare sportul pe care îl adoră, se interesează de etape în străinătate şi ştie că experienţa face diferenţa, indiferent de clasă.

A început să concureze când toţi stăteam în casă, în anii COVID-ului, şi acum vrea să ajungă în Bahrain pentru o etapă internaţională. Ce alte lucruri vrea să facă? Cum a ajuns aici şi ce spune familia lui despre activitatea aleasă? Urmăriţi interviul exclusiv pe autodriven.ro.

1. Ce te-a determinat să te apuci de motorsport? E vorba de o moştenire de familie sau a fost ideea ta?

“Nu mai ţin minte exact momentul, dar ştiu că mă uitam cu bunicul meu la Formula 1 şi au zis părinţii mei ceva de karting. Am mers la AMC Kart, pe vremea când aveau activitatea înăuntru, şi am urmat cursurile lor. Preţurile erau uriaşe atunci, când eu aveam 7-8 ani. Chiar am găsit acum câteva zile preţurile de atunci şi sunt similare cu cele de la juniori de acum. Aveau un proiect atunci, Tabăra de Karting, şi am fost acolo vreo 5 ani , până în 2020, când au făcut tabăra şi au avut şi etapa dublă. Din păcate, nu s-a mai ţinut deoarece a apărut COVID-ul, dar s-a ţinut o altă tabără, la alt club, prin urmare am decis să facem o etapă. De atunci, au trecut 4 sezoane. Eu îmi doresc mult să practic acest sport şi ştiu că nu o să fie permanent, aici ţine de mai mulţi factori. Dar cât tine, vreau să mă distrez. Mie îmi place să conduc şi în timpul liber, acasă, simulatorul îmi ocupă destul de mult timp.”

2. Au existat obiecţii? Este totuşi un sport destul de periculos.

“Nu mi-a interzis nimeni vreodată. Mama e mereu ingrijoarată să nu păţesc ceva, dar până acum nu s-a întâmplat ceva grav. Maxim o mână strivită, nimic rupt sau altceva. Mama a fost calmă când I-am propus să mă mut de la juniori la seniori, însă nu e chiar confortabilă cu ideea. Tata în schimb, Îi place să mă ştie aici, are încredere totală în mine şi ştie că mă descurc.”

3. Cum te-ai simţit după primele etape din cariera ta?

“În prima etapă eram 20 şi ceva de copii, foarte mulţi, şi eu nu eram prea bun, recunosc, nici materialul nu mă ajuta mult, dar am luat locul 8 şi mă simţeam fericit, am simţit că puteam să fac ceva mai mult. Sezonul acela nu am excelat, în afară de acel rezultat. După ce am trecut de Grand Mini la Juniori, eram mai rapid, mă luptam în faţă şi am luat locul 3 în campionat. A fost mai mult de acomodare, să capăt experienţă, ceea ce e un factor foarte important. Dacă nu ai experienţă dobândită din timpul curselor, nu ai cum să faci faţă mai târziu.”

4. Te-ai confruntat cu situaţii neplăcute până acum?

“Cea mai neplăcută a fost incertitudinea. Anul trecut aşteptam dispensa pentru a participa la juniori, mi s-a spus că nu o să fie probleme. Mai era o zi până la etapă şi eu nu aveam licenţa de junior, deoarece federaţia nu a vrut să mi-o acorde. A fost cinstit, se acordă pe bază de vârstă, dar asta am aflat mai târziu. Am participat singur la seniori, am mers pe senior ROTAX. Echipa de atunci a zis că nu vrea să participe la Senior ROTAX, aşa că m-am mutat la echipa mea, TOKA Racing. Am mers şi în Italia unde puteam obţine un rezultat frumos, dar cu 3 ture înainte, am abandonat. A fost un incident din timpul cursei, un pilot a vrut să mă depăşească, era în spate şi brusc a devenit grăbit, nu a mai frânat, s-a urcat pe eşapamentul meu şi l-a stricat, aşa am abandonat. ”

5. Cum te-ai descurcat în a obţine primele sponsorizări şi cine te-a ajutat în acest sens?

“Eu deocamdată am avut doar o sponsorizare, nu a fost una foarte mare, o pereche de mănuşi. E un domn care avea un magazin de articole destinate motorsportului, în Grecia, şi vindea nişte mănuşi de karting. După ce am vorbit cu el, i-am dat şi mesaj pe instagram, dar nu îşi dădea seama cine sunt. L-am ajutat cu numele şi alte detalii minore. A zis că vrea să încerce un curier nou şi să încerc o pereche de mănuşi de la el. Au rămas la mine, ca şi cadou din partea lui. Din păcate, kartingul nu e aşa recuoscut în ţară şi e greu să faci rost de sponsori. De obicei sponsorizările vin  din partea familiei, prietenilor sau a unor persoane care au legătură cu pilotul, rar apare un necunoscut sau un brand mare. ”

6. Care sunt hobby-urile tale în afară motorsportului?

“Eu practic şi handbal de performanţă, am ieşit şi campion naţional la un moment dat. De asemenea mai cânt şi la chitară bas, cam atât, şi bineînţeles, şcoală, dar acum sunt în vacanţă.”

7. Dacă ai putea, ce ai schimba în regulamentul din motorsport?

“În România, sunt mai multe reguli, tipice ţării, ca de exemplu, nu ai voie să împingi pilotul la start din spate. Piloţii se ajută în alte părţi, să plece mai bine la start. La noi, stau despărţiţi şi consider că este unul din motivele pentru care unele starturi sunt oribile. În afară, aş schimba regulă legată de steagul tehnic, în care ai 1 tur ca să repari kartul, şi apoi eşti descalificat.”

foto: Alexandru Boltaşu in centrul imaginii, in costum negru.

8. Ai participat şi în afară sau ai în program aşa ceva?

“Doar o singură dată, în 2022, şi aş mai avea planuri pentru Bahrain la ROTAX Grand Finals, dar trebuie să fiu campion naţional, să câştig seria de aici, apoi voi avea bilet pentru competiţia de acolo unde toţi au acelaşi saşiu şi motor şi doar pilotul diferă. Deocamdată, sunt pe locul 2, după două etape. Nu este imposibil, chiar probabil, să ies campion. În schimb, nu am alte planuri să ies din ţară în afară de acest bilet.”

9. Care sunt planurile tale pentru acest sezon în continuare?

“Pe karting, vreau să continui, penru a ajunge la Bahrain, dar vreau fac şi auto, de la anul mă mut 100% pe auto, am făcut 2 etape din Romanian Endurance Series, pentru a mă familiariza cu atmosfera şi să capăt experienţă pentru sezonul următor. Deocmadata mai am 4 etape în Campionatul Naţional şi Transilvania Trophy.”