Brad Binder, pilotul MotoGP cu numărul 33 din Africa de Sud, a obținut calificarea pe poziția a 5-a cu motocicleta sa KTM, după ce acesta a primit o penalizare de 3 secunde în timpul cursei la Assen. I s-a acordat o penalizare pentru depășirea limitei pistei. Cu toate acestea, Binder și-a exprimat surprinderea și confuzia în legătură cu motivul penalizării, deoarece nu observase avertismentul privind limitele pistei pe bordul motocicletei sale în timpul cursei.
La întoarcerea în boxe, Binder a fost informat de către echipa sa despre penalizare și încălcarea regulilor prin ieșirea sa de pe pistă. La început, a fost ferm convins că nu a atins deloc limitele verzi ale pistei. Cu toate acestea, atunci când s-a adresat comisarilor și a văzut înregistrarea video, a realizat că trecuse peste limitele pistei cu câțiva milimetri, deși nu observase acest lucru în timpul cursei.
“Din păcate, în cursă, am trecut cumva cu vederea faptul că pe tabloul de bord deja primisem un avertisment, așa că nu aveam idee că am atins deja zona verde acolo. Am revenit în boxe și mi-am întrebat echipa: Ce se întâmplă? Ce am făcut? Și ei au spus că am atins zona verde. Și, sincer, eram în continuare 100% sigur că nu am atins-o nici măcar odată.
Dar când m-am dus la comisari, am putut vedea unde am atins. Și, din nefericire, acei câțiva milimetri… Am sărit doar peste o bucățică atât de mică, dar nici măcar nu am observat-o”, a spus Binder.
Binder s-a conformat regulilor și a acceptat penalizarea, conștientizând că trebuie să fie mult mai atent la acest lucru în ziua următoare. Mai târziu, acesta a realizat că toate cele trei încălcări au fost rezultatul depășirii ușoare a marginilor pistei, fără să fie conștient de acest lucru în timpul cursei.
“Așa stau lucrurile, regulile sunt reguli, și voi păstra un pic mai multă distantă mâine. Cred că toate cele trei au fost exact la fel, a fost acel mic detaliu de trecere peste borduri. Și nu am realizat niciodată că o făceam, asta e problema.
Dar oricum, așa stau lucrurile. Regulile sunt reguli, deci dacă te prind, te prind. Trebuie să accept asta, oricum ce poți face?”, a adăugat Binder.
În ciuda acestui obstacol, Binder a rămas pozitiv și s-a concentrat pe îmbunătățirile aduse motocicletei sale. A fost în special încântat de modificările făcute pentru a rezolva problemele de blocare a roții din față și pentru a crește aderența roții din spate, ceea ce i-a oferit mai multă încredere în motocicleta sa. Binder și-a exprimat determinarea de a-și îmbunătăți performanța în cursa următoare, în special în două zone specifice: porțiunea principală și porțiunea din spate a pistei, unde simțea că lipsește viteza și momentul de înaintare.
Având speranța de a rezolva aceste aspecte, Binder credea că el și echipa sa au potențialul de a obține rezultate bune în cursa principală. A rămas optimist și hotărât să depășească provocările cu care se confruntă, privind cu încredere la realizarea îmbunătățirilor necesare și obținerea unui rezultat favorabil.
“Sincer, eram atât de entuziasmat să-mi conduc motocicleta astăzi dimineață și să simt ce au schimbat. Am avut probleme uriașe cu blocarea roții din față în ultimele câteva curse, bine, de fapt, pe tot parcursul anului. Au reușit să îmbunătățească considerabil acest aspect, iar apoi au descoperit ceva care mi-a oferit mult mai multă aderență la roata din spate.
Așa că m-am simțit atât de bine pe motocicleta mea, mai trebuie să îmbunătățesc două puncte mâine și cred că putem obține rezultate foarte bune. Acestea sunt în dreptul porțiunii principale și pe porțiunea din spate. Când accelerez la maxim și nu simt că înaintez. Pierd mult acolo! Dacă putem rezolva aceste lucruri, cred că ne putem aștepta la o cursă principală bună”, a concluzionat Brad Binder.