Viaţa unui pilot de raliu este într-o continuă mişcare. Fie că e vorba de antrenamente, exerciţii fizice, efortul depus pentru a atrage sponsori sau proiectele personale. Putem spune că şi în afară circuitului, tot viteza e reprezentativă pentru a avea rezultatele aşteptate.

De la circuitul de karting din Dubai, până la pista de karting din Prejmer, Claudiu Popa este prezent şi gata să ofere tot ce are mai bun.

A pornit că orice tânăr, cu pasiune şi entuziasm, a ajuns să concureze în Campionatul Naţional de Raliuri şi vrea să continue pe acest drum. Ştie ce înseamnă să fii tânăr, plin de energie şi adrenalină. Vom afla ce proiect are la Prejmer, ce planuri are pentru acest an şi care este mâncarea potrivită unui pilot de raliu.

1. Cum a apărut motorsportul în viaţa ta?

“Totul a început când eu, cu Ştefan Raita (comentator FRAS), am găsit o revistă veche, unde scria ceva de Raliul Brasovului, el mergea de obicei şi am zis să încerc şi eu. A fost pentru prima oară când am fost la o etapă de raliu şi am atunci a pornit totul. Uşor, am început la mergem la câte o etapă de Viteză în Coastă, mergeau şi părinţii mei, atunci aveam 14 ani şi părinţii ne duceau unde puteau. Tot atunci am cunoscut pe cel care deţinea circuitul de la Prejmer, care ne-a lăsat să ne dăm cu maşina. Aşa ne-am împrietenit, şi am reuşit să fac şi ce îmi place.. M-am urcat şi în kart, dar strict agrement. Am mai cunoscut persoane, inclusiv pe Kovacs Karoly, care avea un kit car, cum e Mazda MX5, dar cu anumite modificări. Începutul a fost perfect, undeva la Promo Rally, unde am câştigat câteva etape, şi de acolo am continuat.”

2. Care au fost primele încercări adevărate din viaţa ta de pilot?

“Cred că cea mai mare încercare a fost când am fost copilot. Am ieşit în decor la Cluj, pilotul a avut parte de câteva degete rupte şi alte leziuni mai puţin grave şi am înţeles cât de periculos poate să fie. Când eram mic, nu îmi dădeam seama de pericole. Se putea transforma în ceva mult mai rău. Apoi am renunţat la rolul copilot în favoarea celui de pilot. Când ştii ce faci, e altfel. Nu e potrivit rolul de copilot pentru mine, asta e clar.”

3. La ce competiţii îţi propui să participi în acest an?

“În acest an rămân cu Super Rally, la anul vreau să închiriez un Logan să debutez în Viteză în Coastă, acum nu pot ca nu am voie. Trebuie să fac câteva etape cu Loganul, de început.”

4. Ai participat la etape şi în străinătate ?

“Singura la care am participat în străinătate a fost în Dubai, cursa de 24 ore de karturi agrement, la Kartdrome. Eram 7 în echipă, am ieşit undeva pe locul 20 şi ceva din 30 de echipe. A fost foarte greu, solicitant, ne aşteptam să fie uşor. Pe lângă pilotaj trebuie să ai tactică, tehnică, dar am mers ca la un team building. A fost o experienţă frumoasă, am învăţat multe lucruri de la alţi piloţi.”

5. Cum stai la capitolul sponsori?

“Nu pot să spun că am stat să caut, să atrag, dar la mine au venit fără mari probleme. Am şi susţinerea echipei Real Racing, ceea ce e suficient şi nici nu am căutat alţi parteneri. Real Racing vine cu susţinerea, acolo unde pot gestiona.”

6. Care este dieta unui pilot? Ce mănânci înainte şi după linia de finish?

“Personal, când ştiu că am cursă, nu pot mânca, abia după pot mânca. În general, din ce ştiu, cele mai bune sunt pastele, au un aport energetic care te ţine o perioadă mai lungă. Eu personal mănânc câteva batoane proteice, beau apă şi e suficient.”

Foto: Claudiu Popa împreună cu Ștefan Raita

7. Cum îţi ocupi timpul liber?

“O mare parte din timp îmi ia partea de circuit de karting, dar în timpul liber mă plimb, vizitez diferite oraşe, efectiv să mă plimb cu maşina e o relaxare. Eu conduc o Mazda Miata în viaţa de zi cu zi şi e o plăcere. Cândva făceam poze la competiţii, acest aspect a dispărut, însă de acolo am început. Organizez, împreună cu Ştefan (Raita), competiţia Prejmer Raceway, pe circuitul de karting, unde poţi veni cu maşina ta, oricare ar fi ea, cât timp are centură şi scaun e în regulă, şi conduci pe circuit. De obicei ne strângem 60-70 de persoane şi mi se pare locul ideal unde poţi exersa sau experimenta senzaţia de raliu.”

8. Cum arată viitorul motorsportului în România?

“Din punctul meu de vedere, arată bine. Am văzut că sunt mulţi tineri care au început în multe competiţii, au loc organizări mai bune la toate ramurile, se întrevede un viitor frumos şi cred că acum începe să crească. Din păcate, pe partea de sponsori, buget, situaţia nu e chiar aşa roz. Foarte mulţi copiii talentaţi nu au unde să exerseze şi nu prea există posibilităţi financiare, din păcate.”

9. Ce mesaj doreşti să le transmiţi viitorilor piloţi?

“Să îşi urmeze visul! La mine a funcţionat. Să îţi doreşti să ajungi acolo, cred că asta e tot ce trebuie să facă. Bineînţeles, să şi muncească, poate unii au susţinere financiară, sau nu, să meargă la competiţii, să vadă dacă le place şi apoi să investească. Nu există o cale sigură, dar totul începe printr-o încercare.”