Francesco Bagnaia a obținut a treia victorie consecutivă din MotoGP în acest an, la Mugello. După cele șase etape, pilotul echipei Ducati Lenovo ocupă prima poziție în clasamentul general al Campionatului Mondial, acumulând 131 de puncte. Marco Bezzecchi, compatriotul său de la Ducati-VR46, se află pe locul al doilea cu 110 puncte.
La sfârșitul primului tur, Bagnaia conducea cursa cu o diferență de 0,4 secunde, în timp ce Jorge Martin de la Pramac Ducati a depășit rapid motocicleta lui Miller și s-a instalat pe poziția a doua. Martin a reușit să se distanțeze de grupul din spatele lui, dar nu a reușit să reducă semnificativ avansul acumulat de Bagnaia, diferența stabilizându-se în jurul valorilor de 0,4 secunde – 0,6 secunde.
Bagnaia, care a condus fiecare tur al cursei, a menținut controlul ritmului în care se desfășura competiția în timp ce îl urmărea îndeaproape pe Jorge Martin în încercările acestuia de a-l depăși. Bagnaia a depus mult efort pentru a împiedica apropierea lui Martin, suficient de mult pentru ca acesta să nu aibă ocazia să încerce o depășire.
“Dacă ne uităm la trecut, atunci da! Sunt întotdeauna unul dintre adversarii mei, dar cred că este la fel pentru toată lumea. Astăzi, Jorge a împins foarte mult, așa că am depus mult efort pentru a nu-i oferi ocazia să se apropie suficient de mult pentru a încerca să mă depășească”, a spus Francesco Bagnaia.
Bagnaia a explicat că știa despre faptul că Martin folosea un pneu pe spate mai moale, ceea ce însemna că dacă Martin apăsa prea tare pe accelerație, ar fi putut risca să-și piardă aderența și să creeze astfel o diferență. Strategia lui Bagnaia a fost să evite apropierea de un alt concurent, așa că a apăsat puternic la începutul cursei pentru a-și crea o diferență, chiar dacă acest lucru duce la sacrificarea performanței anvelopelor spre finalul cursei.
“Știam că el avea pneul moale pe spate și dacă ar fi avut și pneu față moale, ar fi putut crea o diferență dacă ar fi apăsat tare. Apoi, recuperarea unei diferențe este întotdeauna dificilă, deoarece ești mereu la limită cu pneul față. Este mai ușor să comiți o greșeală. Așa că astăzi, nu doream să fiu însoțit de altcineva și fără nicio diferență. Am apăsat mult la început pentru a o avea (diferența) și, probabil, am sacrificat puțin pneul spate pentru ultimele tururi.”
Pe măsură ce cursa avansa, pneul din spate al lui Bagnaia a început să se deterioreze, ducând la pierderea treptată a timpilor. Cu toate acestea, Francesco credea că aceasta era cea mai bună strategie, deoarece anticipa ritmul agresiv al lui Martin și știa că pneul mediu pe care îl folosea avea o durată de viață mai lungă decât opțiunea mai moale al acestuia.
“A fost complet epuizat. Pierdeam zecimi de secundă cu fiecare tur, dar a fost cea mai bună strategie, deoarece știam că Jorge apăsa mult și că pneul mediu avea o durată de viață mai lungă decât cel moale”, a declarat Bagnaia.
Marc Marquez, pilotul echipei Repsol Honda, a ieșit în decor pentru a patra cursă consecutivă la un Mare Premiu. Acesta se afla pe locul patru. Incidentul a avut loc în ultima curbă din turul șase când Marquez încerca să-l depășească pe Marini.