Toţi am visat la un moment dat că suntem piloţi de Formula 1. Este cea mai cunoscută competiţie de motorsport, cu milioane de spectatori şi telespectatori şi cu o istorie bogată. Mulţi piloţi şi-au găsit faima pe circuite cunoscute.

Andrei Dună speră şi el să ajungă într-o zi printre marii piloţi din Formula 1. Până atunci, el concurează în Formula 4, în afara ţării, unde pasiunea şi talentul îţi pot aduce gloria mult dorită.

Îi urăm mult succes şi sperăm să ajungă unde îşi doreşte, este un drum lung şi plin de serpentine, dar satisfacţia de la final merită.

 

 

1. Cum a început cariera ta în motorsport?

“Am început în oraşul natal, la Piteşti, iar primele experienţe le-am avut pe macadam, alături de alţi pasionaţi locali de motorsport. Încet, am început să concurez în afara judeţului, ca de exemplu la Sibiu, la Slalom Paralel, iar mai apoi m-am axat pe asfalt. Fiind pasionat de Formula 1, anul trecut am decis să urmez acest drum. Nu am avut pe nimeni în familie să îmi inspire aceasta pasiune, părinţii mă ajută cu sponsori şi , bineînţeles, susţinere morală.”

2. Ştiu că eşti pilot de Formula 4 în acest moment, cum ţi se pare în comparaţie cu rally sport sau karting?

“Karting nu am făcut vreodată, deşi mi se pare un mediu frumos unde poţi învăţa multe şi să ai şi o competiţie bună. Şi când vine vorba de raliuri am aceeaşi părere, este o comunitate frumoasă şi sunt mândru să fac parte din ea. În Formula 4 concurez doar în afara ţării şi nu prea am cum să compar, dar atmosfera este altfel, la toate capitolele.”

3. Ce simţi înaintea startului? Ai emoţii sau eşti degajat?

“De obicei, nu am emoţii, este practic ceva ce îmi place până la urmă. Caut să mă concentrez cât mai mult şi să mă dedic cât pot în minutele dinaintea startului. Sunt destul de echilibrat iar experienţa din Formula 4 îşi spune cuvântul. “

4. Care este principalul impediment în calea unui pilot de motorsport?

“În primul rând, bugetul, în al doilea rând, cred că stilul de viaţă, care trebuie să fie foarte sănătos, strict şi trebuie să devină o obişnuinţă pentru orice pilot. Personal, nu am avut accidente sau alte evenimente neplăcute pe traseu, dacă eşti atent, le poţi evita. Mai ales în Formula 4 şi asfalt unde ai adversari, te poate lovi cineva oricând şi incidente se pot întâmpla.”

5. Care este pilotul tău preferat din Formula 1 şi de ce?

“Pilotul preferat este Fernando Alonso deoarece la vârsta lui are nişte performanţe extraordinare, la care mulţi nu se gândesc. Îi admir pe toţi, şi Verstappen mi se pare unul dintre cei mai talentaţi.”

6. Cum reuşeşti să te descurci cu sponsorii?

“Părinţii mei se ocupă de partea cu sponsorii, caută prieteni sau cunostiinte care ne ajută doar din bună voinţă, nu urmăresc neapărat ceva. La nivelul acesta e greu şi pentru ei. Facem tot ce putem pentru a continua visul şi pentru a face performanţă.”

7. Ce activităţi ai în timpul liber, cu excepţia motorsportului?

“În timpul liber, mă duc la înot, dar şi şcoala îmi ocupă foarte mult timp. Sunt la liceu, o să urmeze şi BAC-ul curând.”

8. Crezi că motorsportul din România are şanse să se ridice la popularitatea altor sporturi precum fotbal sau tenis?

“Momentan, nu cred că se poate. Aici nu se pune accentul pe motorsport, e mai mult o joacă. Şi dacă s-ar întâmpla, ar fi vorba de mulţi ani. Cred că dacă ar fi mai multă implicare, chiar şi din partea oficialităţilor, nu doar anumiţi oameni, şi Federaţia ar primi mai mult sprijin. Însă aşa cum este situaţia acum, nu cred că vom căpăta popularitatea altor sporturi. Ar fi ideal să ajungem la nivelul motorsportului din alte ţări.”

9. Ce urmează pentru tine în acest sezon competiţional şi pe plan personal?

“Vreau să termin cu bine campionatul de Formula 4 din acest an, iar în viaţa de zi cu zi vreau să învăţ cât mai multe, să îmi fac cât mai mulţi prieteni, pe scurt, să mă bucur de viaţă şi de copilărie. Asta recomand şi altora, fie că vor să se apuce de motorsport sau nu, e important să faci ce îţi doreşti. Cu cât îţi doreşti mai mult, cu atât mai mult se vor îndeplini dorinţele.”