Fernando Alonso de la echipa de Formula 1 Aston Martin a terminat pe locul doi în cursa de la Monaco, fiind la 28 de secunde în spatele pilotului Max Verstappen, care a ocupat prima poziție și a câștigat astfel Marele Premiu de la Monaco.
Abilitatea de a te adapta la condiții neprevăzute este crucială în Formula 1, mai ales în ceea ce privește alegerea anvelopelor potrivite. Un astfel de moment s-a observat în timp ce norii de ploaie se adunau deasupra circuitului din Monaco, punând echipa pilotului Fernando Alonso în fața unei decizii delicate între riscuri și recompense. Directorul echipei Aston Martin, Mike Krack, reflectă asupra alegerilor strategice ale echipei într-un moment crucial al cursei. Pe măsură ce ploaia s-a intensificat și s-a extins, determinând trecerea de la anvelopele dure la cele medii, circumstanțe neprevăzute au pus la încercare deciziile echipei.
Inițial, Alonso a schimbat anvelopele dure cu anvelopele medii în momentul în care a început să plouă și apa a acoperit anumite zone ale circuitului. Cu toate acestea, odată ce ploaia s-a intensificat și a acoperit întregul circuit, el s-a întors rapid în boxe pentru a trece la anvelope intermediare.
Mike Krack, reflectă asupra acestei decizii și menționează că ei se așteptau ca ploaia de la Monaco să fie o ploaie scurtă și au presupus că pista se va usca rapid datorită temperaturii inițiale ridicate. Credeau că ar putea să meargă până la sfârșitul cursei cu anvelopele medii, dar au subestimat intensitatea precipitațiilor. Zona boxelor, unde se aflau, a primit cea mai mică cantitate de ploaie, ceea ce a dus la o greșeală în calculul uzurii și a performanței anvelopelor.
“Nu am anticipat atât de multă ploaie, să fiu sincer. Așa că ne-am gândit că va fi doar o ploaie scurtă și că pista se va usca rapid pentru că era foarte cald. În mod normal, ai spune: bine, mai stăm încă un tur, doua sau trei, dar anvelopele erau deja destul de uzate.
Sincer, ne-am gândit că am putea ajunge până la final cu anvelopele medii pentru că pista se va usca rapid. Dar apoi am făcut o mică greșeală în a aprecia cantitatea de precipitații pentru că în această parte a circuitului a durat foarte mult înainte să înceapă să plouă. Și, de asemenea, în această zonă a plouat cel mai puțin. Deci, probabil a fost o greșeală de judecată, pentru că ne-am gândit și că anvelopele intermediare se vor uza masiv în această parte a circuitului”, a spus Mike Krack.
Krack spune că astfel de decizii trebuie luate rapid și odată ce o decizie este luată, trebuie pusă în aplicare fără a încerca să o schimbi ulterior. El menționează că vor analiza și vor învăța din greșelile lor pentru a-și îmbunătăți performanța în cursele viitoare. Krack recunoaște că obiectivul lor principal era să se descurce mai bine decât în cursele anterioare, dar recunoaște că echipa Red Bull a fost mai rapidă decât ei în acea ocazie particulară.
“Așa cum am spus, aceste decizii se iau într-un interval de timp foarte scurt. Și apoi trebuie să trăiești cu ele, când ai decis, trebuie să le pui în aplicare. Pentru că altfel ai două anvelope pentru ploaie și două pentru uscat pe mașină.
Așa că, odată ce ai luat decizia, trebuie să o pui în aplicare. Pentru că orice încercare de a o schimba, va merge complet greșit. Vom analiza, vom învăța din asta și vom încerca să facem mai bine data viitoare.
Avem o înțelegere destul de bună între pilot și echipă. Și uneori pilotul spune să mergi cu asta. În acest caz, am decis să punem anvelope pentru teren uscat. Fernando a fost mulțumit de această decizie. Și apoi, ulterior, a fost fericit să treacă la anvelopele intermediare!
Cred că, în general, nu trebuie să fim prea lacomi. Ar trebui să ne uităm înapoi și să vedem care au fost obiectivele noastre. Am venit aici să ne descurcăm mai bine decât până acum și cred că am reușit acest lucru. În plus, cred că echipa Red Bull a fost puțin prea rapidă pentru noi”, a concluzionat directorul echipei Aston Martin, Mike Krack.