Alexander Rossi este un pilot american talentat de curse, cunoscut în special pentru victoria sa în cursă Indianapolis 500 din anul 2016. S-a născut pe 25 septembrie 1991 în Auburn, California și a dezvoltat pasiunea pentru motorsport încă de la o vârstă fragedă. În prezent, el pilotează mașina Chevrolet cu numărul 7 pentru echipa de curse Arrow McLaren.
În timpul sesiunii de antrenament Carb Day de vineri, Alexander Rossi a fost printre piloții care au testat aripioarele sub aripile laterale, în conformitate cu noile reguli impuse de IndyCar. Aceste aripioare sunt permise pentru a fi folosite împreună cu aripile laterale și o gamă mai largă de unghiuri pentru aripa din spate.
Rossi este de părere că aceste noi opțiuni de generare a forței aerodinamice, inclusiv aripioarele de sub aripile laterale, aripioarele laterale și unghiurile aripii din spate, au ca scop abordarea dificultății de a depăși mașina din față în timpul cursei. Deși nu rezolvă complet problema de a putea urma aproape mașinile din față, Rossi crede că această provocare separă nivelul de aptitudini ale piloților și face cursa mai palpitantă.
“Este greu să depășești, așa că IndyCar ne-a oferit mai multe opțiuni pentru generarea forței aerodinamice, ceea ce cu siguranță nu a rezolvat problema principală, aceea de a putea urma mașinile din față când ești pe locurile 3, 4 sau 5”, a spus Rossi.
Rossi subliniază importanța dificultății în motorsport, deoarece consideră că acest aspect separă mașinile bune de cele mai puțin bune. El crede că, în acest an, diversitatea opțiunilor pentru generarea forței aerodinamice va duce la utilizarea unor setări diferite, ceea ce va aduce o doză de imprevizibilitate și suspans în cursă. Rossi și colegul său, Tony, consideră că acest aspect este un aspect pozitiv și benefic pentru acest sport.
“Dar trebuie să fie greu! Cu cât este mai greu, cu atât se face o selecție între mașinile bune și cele nu atât de bune. Ceea ce cred că veți vedea anul acesta, ceea ce este minunat, este că, datorită opțiunilor mai diverse de generare a forței aerodinamice, oamenii nu vor folosi aceleași setări.
În anii trecuți, toată lumea folosea aceeași opțiune. Cred că veți vedea oameni care vor câștiga sau pierde în cursă pe baza setărilor, aspect ce cred că va fi foarte interesant. Și acesta este un lucru pozitiv pe care eu și Tony l-am adus în discuție”, a concluzionat Alexander Rossi, pilotul de la Arrow McLaren.