AlphaTauri planifică să introducă o îmbunătățire semnificativă la mașina lor pentru următoarea cursă de la Imola. Guillaume Dezoteux, șeful departamentului ce se ocupă cu tot ce este legat de performanța vehiculului, a declarat că echipa va aduce o podea complet nouă, ceea ce se așteaptă să fie o dezvoltare semnificativă și promițătoare, oferind astfel echipei un avantaj în următoarele curse. Actualizările anterioare au fost pe măsura așteptărilor, iar echipa speră că această îmbunătățire va fi cel puțin la fel de reușită.

“Există întotdeauna un semn întrebare în privința calității corelației. Dar până acum, actualizările pe care le-am adus au funcționat conform așteptărilor. Această aripă frontală a funcționat bine și în concordanță cu predicția din tunelul de vânt, deci așteptăm cu nerăbdare această zi”, a spus Guillaume Dezoteux.

Dezoteux a subliniat competitivitatea zonei intermediare, cu mai multe mașini separate într-un interval de doar 1% din timpul de tură. Într-un sector atât de restrâns, chiar și o îmbunătățire relativ mică poate avea un impact semnificativ, putând ajuta echipa să câștige mai multe poziții pe grila de start. El anticipează că lupta din zona intermediară va fi un aspect fascinant pe tot parcursul sezonului.

“Sunt mai mult de 10 mașini într-un interval de 1% din timpul pe tur. Deci, oportunitatea este acolo. Dacă pasul este suficient de bun, putem câștiga câteva poziții pe grilă, dar toată lumea aduce noi actualizări mașinilor. Deci, cred că ceea ce vom vedea pe tot parcursul anului este această luptă în zona intermediară care va fi foarte interesantă”, a adăugat Dezoteux.

În ceea ce privește modificările aduse podelei, Dezoteux a menționat modificări ale geometriei în jurul elementelor de flapsuri și a plăcii finale, având ca scop crearea unui flux de aer mai pronunțat (outwash) pentru o aerodinamică mai competitivă. Regulamentele actuale se concentrează pe controlul acestui efect și al turbulențelor generate de mașină, dar aceasta are un cost în ceea ce privește performanța. Prin urmare, echipele explorează diferite soluții pentru a reproduce efectul de outwash, deoarece acesta îmbunătățește structura fluxului de aer și generează mai multă forță aerodinamică de sub mașină.

“Am modificat geometria în jurul elementelor flaps-ului și plăcii finale pentru a încerca să creăm mai mult outwash”, a precizat Guillaume Dezoteux, șeful departamentului privind performanța mașinilor AlphaTauri.