Echipa Ferrari nu a avut un weekend prea bun la Marele Premiu de la Miami, cu Carlos Sainz terminând pe locul 5 după ce a plecat de pe poziția a treia și a primit o penalizare de viteză la boxe, iar Charles Leclerc a avut accidente în ambele sesiuni de antrenamente și în calificări, terminând pe locul 7. Directorul echipei, Frederic Vasseur, a recunoscut că echipa Ferrari se confruntă cu probleme de inconsecvență și trebuie să înțeleagă de ce. Acesta a remarcat că, deși echipa a avut un ritm decent în unele etape ale cursei, nu au reușit să termine cursa pe poziții prea bune. În general, sezonul din 2023 nu a început bine pentru Ferrari.
Carlos Sainz a avut o performanță bună în prima parte a cursei, în timp ce Leclerc a luptat fără rezultate în prima parte, dar a avut o performanță bună în a doua parte cu pneurile mai dure.
“Avem cu adevărat nevoie să ne concentrăm atenția asupra acestei probleme, deoarece este esențial pentru noi, și suntem conștienți că trebuie să facem un pas înainte”, a spus Vasseur.
“Nu este doar cursa. În unele etape ale cursei am fost destul de ok. Cred că ritmul a fost decent, dar nu am reușit să punem totul împreună.
Prima parte a decurs destul de bine pentru Carlos. A pierdut cinci secunde în 18 tururi. Cred că această parte a cursei a mers destul de bine pentru noi.
Pentru Charles a fost pe dos. Acesta a fost într-o formă bună în unele etape ale celei de-a doua părți din cursă, cu anvelopele dure, dar s-a chinuit mai mult în prima parte a cursei”, a concluzionat Frederic Vasseur.
Charles Leclerc a avut o cursă dificilă la Marele Premiu de la Miami, luptându-se cu lipsa de consecventă și ritmul general al SF-23-ului său.
Leclerc terminat cursa pe locul 7, de unde a și pornit. În timpul cursei, s-a luptat cu Kevin Magnussen de la Haas și a suferit daune la anvelopele sale medii în timpul primei etape.
Leclerc și-a exprimat frustrarea în legătură cu inconsecvența mașinii sale în ceea ce privește manevrabilitatea acesteia. De asemenea, a experimentat în mod neașteptat un fenomen de „bottoming” la viteze mai mari, ceea ce i-a îngreunat apărarea poziției a 6-a împotriva lui Lewis Hamilton. Leclerc a remarcat că acest comportament imprevizibil al Ferrari-ului a făcut dificilă menținerea încrederii în vehicul și capacitatea sa de a adapta modul de condus din timpul cursei, pe diferite seturi de anvelope.
“După cursă am discutat cu Carlos și am constatat că ceea ce ne lipsește este consecvența mașini. Nici măcar nu vorbim de consecvența de la o curbă la alta, ci în aceeași curbă pot avea o pierdere de aderență urmată de o supra aderență, mașina noastră este foarte afectată de vânt. Am avut multe aterizări puternice, în special la viteze mari, lucru pe care nu-l pot explica pentru că nu am avut asta ieri și nici înainte”, a declarat Leclerc.
“La fiecare cursă, trecem de la un tip de anvelopă la altul și niciodată nu știm ce se va întâmpla la noul tip de anvelopă. Rămâne întrebarea dacă mașina va reacționa bine sau dacă anvelopele se vor comporta normal,” a explicat Leclerc.
“Acest lucru este foarte dificil și pentru șofer să manifeste încredere și să-și adapteze stilul de condus, pentru că treci de la un set de anvelope la altul și mașina devine dificil de manevrat”, a încheiat Charles Leclerc.