Componența pneurilor este un aspect important și poate influența în mare măsură performanța mașinii de curse în Formula 1. În general, pneurile din Formula 1 sunt alcătuite din trei componente principale: banda de rulare, carcasa și talonul.
1. Banda de rulare
Banda de rulare este partea exterioară a pneului ce face contact cu pista. Aceasta este făcută dintr-un compus special de cauciuc care oferă aderență maximă, durabilitate și rezistență la uzură. În funcție de compoziția benzilor de rulare, acestea pot fi mai moi sau mai dure și pot varia în funcție de condițiile meteo de pe pista de curse.
Din 2020, compușii folosiți au fost etichetați C1, C2, C3, C4 și C5, C1 fiind cel mai dur iar cel etichetat cu C5 cel mai moale.

https://ro.wikipedia.org/wiki/Pneuri_de_Formula_1
Compusul moale oferă o aderență mai mare pe drum, dar se degradează mai rapid. Compusul dur este mai rezistent, dar are o aderență mai mică pe drum. Compusul mediu reprezintă o combinație a celor două, oferind o performanță echilibrată.
2. Carcasa
Carcasa este partea structurală a pneului și este formată din mai multe straturi din țesături textile, cum ar fi nailonul sau kevlarul, îmbrăcate într-un compus de cauciuc. Această structură îi conferă pneului rezistență și rigiditate și îi permite să reziste la forțele laterale mari generate în timpul virajelor.
3. Talonul
Talonul reprezintă partea inferioară a pneului și se fixează pe jantă. Acesta este realizat dintr-un compus de cauciuc dur și rigid și îi permite pneului să rămână fixat ferm pe jantă în timpul curselor.
Principalul furnizor de pneuri pentru Formula 1 este Pirelli, unul dintre cei mai mari producători de pneuri din lume. Compania a fost fondată în 1872 în Milano, Italia și are o istorie îndelungată în producția de pneuri de înaltă calitate. Pentru mai multe informații vă invităm să citiți articolul următor: Pirelli: Inovația în pneurile de curse din F1