Argentina caută o modalitate să reintre în calendarul de Formula 1, după ce interesul pentru acest sport a crescut considerabil datorită pilotului argentinian Franco Colapinto, care nu doar că a obținut un loc în grila F1, dar a avut și un debut remarcabil. Argentinianul l-a înlocuit pe Logan Sargeant la echipa Williams.
Argentinianul Colapinto l-a înlocuit pe Logan Sargeant la echipa Williams după Marele Premiu al Olandei din luna august și a obținut primele sale puncte în Formula 1, terminând pe locul opt la Marele Premiu din Azerbaijan.
Argentina a mai găzduit curse de Formula 1 între anii 1953 și 1998, iar acum guvernul argentinian caută să readucă acest sport pe circuitul local. Daniel Scioli, ministrul pentru turism, mediu și sport, a declarat pentru presa argentiniană că s-a consultat cu președintele Javier Milei și cu alți oficiali pentru a pune în aplicare planurile de a readuce Formula 1 în Argentina.
“Am vorbit cu președintele Javier Milei și cu secretarul general al președinției, Karina Milei, pentru a coordona toate eforturile astfel încât Argentina să poată găzdui din nou o cursă de Formula 1”, a declarat Daniel Scioli.
Reprezentarea argentinienilor în cel mai popular motorsport a generat un val de entuziasm și mare interes pentru F1 în rândul fanilor argentinieni. Franco Colapinto, în vârstă de 21 de ani, se bucură de sprijinul compatrioților săi și a declarat că apreciază faptul că poate fi un exemplu pentru tinerii argentinieni care visează la o carieră în motorsport.
“Desigur, este extraordinar să primești atât de mult sprijin din partea țării tale. Așa cum am spus înainte, nu poți alege când ajungi în Formula 1. Și este un moment pe care, din fericire, mă bucur foarte mult să-l trăiesc. Și da, încerc să profit la maximum de el. Știam că așa va fi [entuziasmul argentinienilor]. Au trecut 23 de ani de când un pilot argentinian a concurat ultima dată în Formula 1.
“Și era o nevoie imensă în țară. Argentinienii iubesc sporturile. Argentina avea mare nevoie de un pilot de Formula 1 pe grilă. Sunt fani foarte, foarte mari ai motorsportului. Sincer, mi-ar fi plăcut, când eram mic, să am pe cineva în Formula 1 pe care să-l pot susține, să mă pot trezi dimineața și să urmăresc cursele. Și nu am avut pe nimeni.
“Și, desigur, e o plăcere că eu sunt acum aici, că mulți tineri încep să se apuce de karting pentru că acum văd cursele și pentru că motorsportul devine din ce în ce mai cunoscut și ajunge în casele tot mai multor oameni.
“Din păcate, eu nu am avut o persoană pentru care să țin, dar este uimitor să văd atât de mulți oameni fericiți acum, bucurându-se, așa cum mă bucur și eu aici, în Formula 1, dar și de acasă, susținând și încurajând cu atâta entuziasm”, a spus Franco Colapinto despre suportul primit din partea conaționalilor săi.
În prezent, mai multe țări își doresc să găzduiască un Grand Prix de Formula 1. Șapte circuite actuale au contracte care expiră după anul 2025: Belgia, Monaco, Italia (Monza și Imola), Mexic, Olanda și China.