Echipa de Formula 1 Mercedes AMG Petronas întâmpină noi provocări în ceea ce privește respectarea plafonului de costuri pentru viitoarele modificări la modelul W14.
Șeful echipei, Toto Wolff, explică faptul că procesul de analiză și administrare a costurilor este complex și necesită o abordare atentă a fiecărui component și material utilizat în parte, la construcția unei mașini. Acest lucru a dus la necesitatea ca analiștii și inginerii de costuri să determine dacă achiziționarea anumitor materiale este rentabilă pentru creșterea performanței.
Wolff subliniază importanța respectării plafonului de costuri, deoarece depășirea chiar și cu mici cantități poate avea consecințe semnificative. El remarcă faptul că plafonul de costuri a determinat echipele să ia în considerare cu atenție care upgrade-uri să prioritizeze și că probabil ar aduce dublul de upgrade-uri dacă nu ar fi limitați de plafon. În general, Wolff este de părere că plafonul de costuri este necesar pentru a face Formula 1 sustenabilă și recunoaște că echipele trebuie să se adapteze la constrângerile pe care acesta le impune.
“Plafonul de costuri impune atât de multe constrângeri. În trecut, nici nu știam cât costă o suspensie frontală, iar astăzi trebuie să luăm în considerare prețul de achiziție al aluminiului și să calculăm cât costă prelucrarea acestuia, care este cantitatea de aluminiu nefolosită, să estimăm prețul fiecărei șuruburi care intră în suspensie, prețul carbonului achiziționat ca materie primă, apoi să-l tăiem și să-l montăm pe mașină. Care este costul energetic al camerei de compozit, costul cu suprastructura impusă de aceasta și, la final, produsul rezultat.”, a spus Wolff.
“Și de aceea este atât de important ca toată lumea să respecte plafonul de costuri. Dacă depășiți acest plafon, fiecare 10.000 contează”, a adăugat acesta.
Toto Wolff e de părere că echipa Mercedes AMG Petronas trebuie să decidă cu mare atenție ce dorește să îmbunătățească, deoarece respectarea plafonului de costuri impune multe limitări. Pentru cursa de la Imola, echipa va aduce o nouă suspensie frontală și o îmbunătățire aerodinamică, împreună cu o nouă podea. Wolff spune că dacă ar fi fost liberi, probabil ar aduce dublul cantității de îmbunătățiri.
“Deci, trebuie să decidem cu atenție ce îmbunătățiri dorim să facem. Vom aduce o nouă suspensie frontală la Imola, împreună cu o îmbunătățire aerodinamică și o nouă podea. Dar dacă am fi liberi, probabil am aduce dublul cantității de îmbunătățiri”, a spus Toto Wolff.