Fanii motorsportului își manifestă pasiunea în diverse forme. Fie că urmăresc constant calendarul pentru a fi la curent cu event-urile ce urmează, fie scriu/distribuie știri și alte informații în mediul online, dar bineînțeles mai sunt și cei care preferă să imortalizeze momentul, nu numai pentru ei, dar și pentru ceilalți membri ai comunității.
Rareș Petrică are două mari pasiuni, fotografia și mașinile, iar când acestea două se întâlnesc, de obicei iese ceva fenomenal. Știm cu toții ce înseamnă o imagine reușită, după o etapă memorabilă.
În acest interviu, Rareș ne vorbește despre originea pasiunilor sale, ce buget trebuie să își rezerve un pasionat care dorește să se apuce de fotografie sportivă, dar și ce planuri are pe viitor.
1. De unde ai căpătat pasiunea pentru motorsport?
Pasiunea pentru motorsport am căpătat-o parțial intr-o zi de octombrue din 2016 când a fost salonul auto. În ziua când l-am văzut pe Santos pentru prima oară mi-a crescut pasiunea pentru mașini. A mai fost și ziua când unul din cei mai buni prieteni ai tatălui meu m-a dus la motor park, la circuitul din Adâncata. Am mers de acasă până la circuit intr-un Mustang din 1966 și tot cu același Mustang am fost în 2022 pe locul 2 la cursa de regularitate.
2. Dar pasiunea pentru fotografie?
Pasiunea pentru fotografie am căpătat-o cu timpul. Aparatul foto pe care îl folosesc momentan este un Nikon D3100 pe care tata l-a cumpărat nou ca să vadă cum e să folosești un aparat. Așa că in mare parte nu prea a fost folosit. Dar acum ceva timp l-am cunoscut pe @DND_photography și când am văzut ce poate să realizeze cu aparatul am hotărât că ar fi mai practic decât să fac cu telefonul. El e omul care m-a ajutat pe tot parcursul carierei mele de fotograf de până acum si îi mulțumesc foarte mult.
3. Ce iti place cel mai mult la o competiție de motorsport? Ce te face să fii acolo?
Oricâte aș știi despre mașini, curse și piloți, nimic nu se compară cu sunetul unei mașini când trece pe lângă tine cu 200 la oră. Când simți exhaust-ul și motorul in burtă e fantastic. Personal, îmi place foarte mult, și consider că este un avantaj și pentru latura de fotograf, să stau cu piloții la o vorbă și la sfârșitul evenimentului.
4. Ce echipament pregătești când știi că urmează o etapă sau cursă?
Dacă merg ca fotograf îmi iau tot echipamentul de fotograf plus un scaun pliabil. Adică poate nu ai chef să stau tot timpul în tribună și vreau să stau lângă o mașină pentru care ai un fel de “bond”.
5. Ai practicat vreodată sau ți-ai dorit să te afli la linia de start?
Cum am mai zis, am fost la Retro Mobil cu regularitate, dar și la faimosul eveniment Saisho de la table japoneze, dar atunci nu a fost o cursă în sine, mai mult o ieșire pe circuitul Skat Kart. La Saisho am avut norocul să mă aflu într-un Toyota GR86. Foarte flexibilă în curbe și foarte puternică datorită motorului Boxer 2.4.
6. Ai cunoscut sau ai colaborat cu vreun pilot sau alt pasionat de motorsport?
Da, l-am cunoscut pe Sebi Sumanaru, pilot de drift din clasa Street, dar și cu un pasionat de motorsport, Vlad Baicu. Mă Înțeleg foarte bine cu ambii și am avut ce să învaț de la ei.
7. Ce buget trebuie să ai pentru a fi fotograf, mai ales în acest domeniu?
Depinde ce îți dorești, daca e strict un hobby, nu îți trebuie mai mult de 800 de lei. Recomandarea mea este ca cei care doresc să se apuce să aștepte cel puțin 1 an înainte să investească foarte mult. Dacă totuși vrei ceva mai mult decât o cameră decentă, recomand un buget minim 3000 de lei.
8. Ce alte hobby-uri ai în afară de mașini și fotografie?
La capitolul hobby-uri, colecționez Hotwheels, dar și automodele.
9. Ce planuri ai pe plan personal și profesional pentru perioada imediat următoare?
Pe plan profesional doresc să încep cât mai multe colaborari cu proprietari de mașini care vor poze bune și să fac o serie de evenimente cu mașini de tot felul, extrem de selecte. Nu mă interesează ca mașinile să vină doar dragul de a fi, voi dori mașini care să merite să participe la un eveniment de genul. Vreau ca prima ediție să fie chiar acum in Octombrie.
Pe plan personal vreau să imi pun în mișcare trupa și să lansăm la anul un album. Despre trupă vă pot spune că avem un toboșar grozav, dar și un chitarist extrem de talentat, iar eu aș vrea să mă consider urmatorul Lemmy Kilimister, pentru că voi canta vocal și la chitară bass.