Alfa Romeo a participat pentru prima dată ca echipă de curse în Formula 1 în 1950 și a concurat în mod regulat până în anul 1985. Echipa a câștigat Campionatul Mondial de Formula 1 în 1950 și 1951 cu Nino Farina și Juan Manuel Fangio, doi dintre cei mai mari piloți din istoria sportului.

În ceea ce privește istoria Alfa Romeo în Formula 1, compania italiană a fost prezentă în campionatul mondial de la începuturile sale, când Nino Farina a devenit primul campion mondial în 1950, pilotând un Alfa Romeo 158. Compania a avut o perioadă de dominare în primii trei ani de la prima participare pe pistele de curse, câștigând cinci titluri la constructori între 1950 și 1953, cu Farina, Juan Manuel Fangio și Alberto Ascari ca piloți.

După o perioadă mai puțin activă în Formula 1 din deceniile 1960 și 1970, Alfa Romeo s-a reîntors în Formula 1 în anii 1980 prin intermediul echipei Brabham-Alfa Romeo, condusă de Bernie Ecclestone. În ciuda unor performanțe decente, echipa nu a reușit să câștige un titlu de constructori sau unul de piloți. În 1987, Alfa Romeo a devenit furnizorul de motoare pentru echipa italiană de Formula 1, Osella, dar rezultatele nu au fost cele așteptate.

Echipa a revenit la Formula 1 în 2018 sub numele de Alfa Romeo Sauber F1 Team, după ce Peter Sauber a semnat un parteneriat tehnic și comercial cu Alfa Romeo. În primul său sezon, echipa a obținut 48 de puncte și s-a clasat pe locul 8 la Campionatul Constructorilor (Constructors’ Championship). În 2019, echipa a devenit cunoscută sub numele de Alfa Romeo Racing și a obținut 57 de puncte, clasându-se tot pe locul 8 la Campionatul Constructorilor. În sezonul 2020, echipa a obținut 8 puncte, dar a arătat o îmbunătățire semnificativă în performanțele sale, cu cel mai bun rezultat al sezonului fiind locul 7 obținut de Antonio Giovinazzi în Brazilia.

Pentru sezonul 2021, Alfa Romeo Racing a continuat să folosească motoarele furnizate de Ferrari, a avut un început dificil, dar și-a îmbunătățit performanțele în a doua jumătate a sezonului, obținând 13 puncte și clasându-se pe locul 9 în clasamentul constructorilor.

Echipa Alfa Romeo F1 a decis să renunțe la denumirea “Racing” începând cu sezonul din 2022. Pilotul Kimi Räikkönen s-a retras din F1 după sezonul din 2021, în timp ce Antonio Giovinazzi a părăsit echipa pentru a concura în Formula E. Alfa Romeo a semnat cup Valtteri Bottas și Zhou Guanyu pentru sezonul din 2022. Echipa a obținut cel mai bun rezultat din ultimii ani în acel sezon, cu Zhou obținând puncte la debutul său în Bahrain și Bottas terminând pe locul 5 la Marele Premiu al Emiliei-Romagna. Alfa Romeo a încheiat sezonul constructorilor pe locul 6, cu un total de 55 de puncte.

În 2023, echipa Alfa Romeo F1 a anunțat un nou parteneriat de titlu cu Stake, o marcă de divertisment și stil de viață de top. În sezonul 2023, după primele 4 curse, Alfa Romeo a avut un început promițător, fiind clasată provizoriu pe locul 7, cu cele 7 puncte acumulate.