Pilotul McLaren, Oscar Piastri, a câștigat Marele Premiu al Azerbaidjanului, deși după Marele Premiu al Italiei, echipa i-a cerut acestuia să se limiteze la un rol de sprijin, pentru a-l ajuta pe coechipierul său, Lando Norris, în lupta pentru titlul mondial împotriva lui Max Verstappen de la Red Bull.

Directorul echipei Red Bull Racing, Christian Horner, consideră că McLaren se află într-o situație delicată, după ce a anunțat că îl va sprijini pe Norris în detrimentul lui Piastri, iar apoi, la următoarea cursă, Piastri a obținut victoria. Conform declarațiilor lui Horner, acest lucru creează confuzie între piloți.

“De obicei, aceste lucruri se rezolvă în spatele ușilor închise. Nici măcar nu sunt sigur care sunt regulile lor. Pare să existe încă o confuzie. Cred că celălalt [Piastri] le provoacă bătăi de cap [la McLaren], pentru că câștigă curse și face o treabă foarte bună”, a declarat Christian Horner.

Horner a adăugat că pentru echipa sa, direcția este clară și că nu creează confuzii, așa cum pare să facă McLaren.

“Fiecare echipă este diferită. Regulile noastre sunt foarte clare. Avem un pilot care luptă pentru titlul mondial [Verstappen]. Este un sport de echipă, așa că este foarte clar că misiunea lui Checo [Sergio Perez] este să-l sprijine pe Max până la sfârșitul anului. 

“Diferite echipe operează în moduri diferite. Când ai un atu precum Max Verstappen, nu îl transformi în al doilea pilot”, a spus Horner despre regulile de prioritizare de la echipa Red Bull.

Directorul echipei Red Bull este de părere că, de cele mai multe ori, apar dificultăți atunci când al doilea pilot din echipă începe să-l depășească pe primul.

“Uneori îți provoacă dureri de cap așa ceva. Cu siguranță l-au luat pe Oscar [Piastri] la fel cum Mercedes probabil l-a luat pe George [Russell], și Ferrari pe Carlos [Sainz], cu așteptarea că ai un pilot principal și un pilot de sprijin.

“Desigur, când al doilea pilot începe să-l depășească pe primul, atunci începi să ai dureri de cap. Devine o problemă foarte dificilă de gestionat, pentru că echipa se împarte și regulile de angajament devin foarte complicate. 

“Toată lumea știe probabil cine este numărul unu și numărul doi, dar dacă nu ești sincer cu piloții, ajungi să creezi confuzie”, a spus Horner despre situația dificilă în care sunt cei de la McLaren.

Horner susține că echipele, și în cazul de față McLaren, trebuie să le comunice deschis piloților cine este pilotul principal și cine este cel secundar, pentru a evita confuzia și problemele pe parcurs.

“Lando Norris, ei îi plătesc de cinci ori mai mult decât îi plătesc lui Oscar, așa că aș presupune că el ar fi pilotul lor numărul unu sau cel mai valoros atu. De aceea apare confuzia, când nu ești clar de la început în privința intențiilor tale”, a adăugat Horner.

Deși Piastri a câștigat Marele Premiu al Azerbaidjanului, asta nu înseamnă automat că McLaren a renunțat să-l favorizeze pe Norris, doar că acesta nu era în poziția de a câștiga, deoarece a pierdut calificările și a pornit în cursa de Mare Premiu de pe poziția a 15-a, în timp ce Piastri a pornit de pe a doua poziție.