După Marele Premiu al Italiei de la Monza, au apărut speculații legate de dinamica internă a echipei McLaren, după ce Oscar Piastri, coechipierul lui Lando Norris, a făcut o manevră extrem de curajoasă în primul tur al cursei, depășindu-l pe Norris pentru a prelua conducerea de la acesta. 

Incidentul de la Monza a alimentat zvonuri conform cărora McLaren ar putea începe să-l prioritizeze pe Norris ca pilot principal în lupta împotriva lui Max Verstappen de la Red Bull. Această abordare ar mări șansele McLaren de a câștiga campionatul de Formula 1, dar, pe de altă parte, ar aduce un mare dezavantaj pentru Piastri.

Deși McLaren a declarat în repetate rânduri că ambii piloți ar trebui să aibă șanse egale de a lupta pentru victorie, situația ar putea să se schimbe. Echipa are acum o șansă reală de a reduce decalajul față de Red Bull, datorită problemelor recente la mașina lui Verstappen.

În prezent, Norris se află pe locul al doilea în Clasamentul Piloților, cu o diferență de 62 de puncte față de Verstappen. Dacă McLaren decide să-l prioritizeze pe Norris în fața lui Piastri, iar Red Bull nu reușește să-și rezolve problemele tehnice, echipa ar putea avea o poziție destul de puternică pentru a câștiga ambele campionate, atât Campionatul Constructorilor, cât și Campionatul Piloților. În prezent, diferența la Constructori între Red Bull, aflată pe primul loc, și McLaren, aflată pe al doilea, este de doar 8 puncte.

Andrea Stella, directorul echipei McLaren, este conștient de această poziție favorabilă, dar totodată dificilă, în care se află echipa în prezent.

“Chiar și din punctul de vedere al piloților, cu performanțele pe care le avem în acest moment la mașină și cu unele dintre dificultățile pe care le vedem la Red Bull, este cu siguranță posibil. Dacă putem realiza ambele obiective, trebuie să punem echipa și pe Lando în poziția de a lupta pentru ambele campionate”, a declarat Andrea Stella.

Impactul imediat asupra carierei lui Piastri rămâne incert. Cu toate acestea, dacă Piastri nu se mai implică în manevre agresive în încercarea de a-l depăși pe Norris în următoarele curse, acest lucru ar putea indica faptul că McLaren a ales să-l favorizeze pe Norris în strategia pentru obținerea campionatului. Piastri ar putea fi rugat să sprijine obiectivele generale ale echipei și să renunțe la duelurile cu Norris din acest sezon.

“Acum vedem că McLaren poate concura pe circuite unde anul trecut nu eram competitivi. Așadar, pachetul este foarte competitiv în ansamblu, iar acesta ar putea fi un atu foarte important pentru Lando, în special în cursa pentru campionat”, a adăugat Stella.

Toto Wolff, directorul echipei Mercedes, și-a exprimat și el opinia cu privire la această situație, spunând că McLaren ar putea ajunge în cele din urmă să-l favorizeze pe Norris în lupta pentru titlu.

“El [Stella] are acel spirit de pilot care nu vrea să facă asta și vrea să-i lase să concureze [Norris și Piastri], dar cred că vor ajunge la o concluzie după această cursă [Monza].

“Atunci [în astfel de situații] am început să introducem regulile de angajament, iar apoi am schimbat formularea în intenție de cursă, deoarece ‘reguli’ era un cuvânt prea dur pentru piloți”, a spus Toto Wolff despre dilema McLaren de a favoriza unul dintre piloți în drumul spre câștigarea campionatului sau de a fi echitabil cu ambii piloți și de a-i lăsa să concureze fără restricții, lăsând cel mai bun dintre ei să câștige cursele.