Charles Leclerc a obținut o victorie remarcabilă pentru Ferrari la Marele Premiu al Italiei desfășurat la Monza, în timp ce colegul său, Carlos Sainz, a terminat cursa pe locul patru. Ultimele locuri de pe podium au fost ocupate de piloții McLaren, cu Oscar Piastri pe locul doi și Lando Norris pe locul trei.
“Un sentiment incredibil. Am crezut că prima dată va fi așa și a doua [victorie], dacă va fi una, nu va fi la fel de specială”, a declarat Leclerc după Marele Premiu al Italiei.
Alegerea Ferrari de a merge pe o strategie cu o singură oprire la boxe a fost o mișcare curajoasă care, în cele din urmă, le-a adus victoria mult așteptată. Carlos Sainz a vorbit despre riscul unei asemenea strategii, spunând că a fost un efort uriaș pentru echipă.
“A fost un efort uriaș din partea întregii echipe să aducem upgrade-urile [la Monza], dar și să ne asumăm riscurile cu strategia. Am trecut printr-o fază dificilă cu degradarea pneurilor, dar am reușit să facem să funcționeze în final. Calculele noastre au spus că este posibil, dar a fost riscant”, a declarat Sainz.
Dacă Ferrari nu ar fi optat pentru strategia riscantă cu o singură oprire la boxe, McLaren ar fi obținut probabil un 1-2, cu Piastri pe primul loc și Norris pe a doua treaptă a podiumului.
“Charles a câștigat cu două secunde la final, și faptul că a reușit să iasă în față probabil i-a câștigat două secunde pe parcursul cursei.
“Nu am reușit să facem singură oprire [la boxe], deoarece degradarea [pneurilor] noastră a fost prea mare pe pneurile din față. Este o slăbiciune pentru noi în momentul de față”, a spus Lando Norris.
Performanța echipei Red Bull a fost sub așteptări pe parcursul întregului weekend. Max Verstappen a terminat doar pe locul șase, o poziție în spatele pilotului Mercedes, Lewis Hamilton. Acest rezultat îl aduce pe Norris mai aproape de Verstappen în clasamentul Campionatului din 2024, reducând diferența dintre aceștia la 62 de puncte.
Colegul lui Verstappen, Sergio Pérez, a reușit să se claseze doar pe poziția 8, în spatele celuilalt pilot Mercedes, George Russell. Putem spune că, în această cursă, Mercedes a fost cu o poziție în fața Red Bull.
“Cred că am scos tot ce era posibil din mașină în ceea ce privește poziția, dar nu în modul în care am abordat cursa. Ritmul nu a fost suficient de puternic, așa că a trebuit să ne facem propria cursă și am avut o oprire proastă”, a declarat Max Verstappen.
Marele Premiu al Italiei a oferit un spectacol de la început până la sfârșit, începând cu mișcarea îndrăzneață a lui Oscar Piastri pentru a preluat conducerea de la Norris și încheind cu victoria neașteptată a lui Leclerc pentru Ferrari.
Rezultatul Marelui Premiu al Italiei:
POZIȚIE | PILOT | ECHIPĂ | TIMP |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | – |
2. | Oscar Piastri | McLaren | +2.664 |
3. | Lando Norris | McLaren | +6.153 |
4. | Carlos Sainz | Ferrari | +15.621 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | +22.820 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | +37.932 |
7. | George Russell | Mercedes | +39.715 |
8. | Sergio Pérez | Red Bull | +54.148 |
9. | Alexander Albon | Williams | +67.456 |
10. | Kevin Magnussen | Haas | +68.302 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin | +68.495 |
12. | Franco Colapinto | Williams | +81.308 |
13. | Daniel Ricciardo | VCARB | +93.452 |
14. | Esteban Ocon | Alpine | 1L |
15. | Pierre Gasly | Alpine | 1L |
16. | Valtteri Bottas | Stake | 1L |
17. | Nico Hulkenberg | Haas | 1L |
18. | Guanyu Zhou | Stake | 1L |
19. | Lance Stroll | Aston Martin | 1L |
20. | Yuki Tsunoda | VCARB | DNF |