Austin Dillon a obținut victoria mult sperată în cursa NASCAR Cup Series de la Richmond. Pilotul a stârnind controverse cu manevra sa agresivă din ultimul viraj în s-a ciocnit cu Joey Logano și Denny Hamlin, trimițând ambii piloți în zid și preluând conducerea. Denny Hamlin a reușit să termine pe locul doi, în timp ce Tyler Reddick a ocupat locul trei.

Dillon, care se afla pe locul 32 în clasamentul punctelor și avea nevoie disperată de victorie pentru a se califica în playoff, a luat o decizie de ultim moment în ultima curbă din cursă, decizie care a fost catalogată de unii piloți și spectatori ca fiind o mișcare ce nu are legătură cu fairplay-ul.

“Se simte bine când câștigi. După sezonul pe care l-am avut, bunul Dumnezeu ne-a binecuvântat astăzi. Știam că va fi o cursă nebună, și ajungând la ultima curbă, a trebuit să încerc. A fost șansa noastră. Nu ai multe astfel de oportunități”, a declarat Dillon după victoria controversată.

În ciuda controverselor, oficialii NASCAR au validat victoria lui Dillon, ceea ce a dus la discuții cu privire la necesitatea ca organizația să impună reglementări mai stricte asupra comportamentului agresiv de pe circuit. Vicepreședintele NASCAR, Elton Sawyer, a indicat că incidentul va fi analizat, dar nu au fost emise sancțiuni imediate.

“Vom analiza toate resursele disponibile, de la audio la video; vom asculta observatorii, șefii de echipă și piloții. Dacă ceva ajunge la un nivel la care considerăm că trebuie să sancționăm, vom face asta marți”, a declarat Elton Sawyer, vicepreședintele NASCAR.

Denny Hamlin, care a fost direct afectat de manevra lui Dillon, a spus că Dillon va fi creditat cu victoria, deoarece NASCAR nu are reglementări pentru acest tip de conducere agresivă.

“Evident, este un fault, dar este corect în NASCAR. Nu există penalități pentru conducere agresivă, așa că Dillon are libertatea să facă ce vrea”, a declarat Hamlin.

 

Rezultatul Cook Out 400:

POZIȚIE PILOT ECHIPĂ TIMP
1. A. Dillon Richard Childress Racing 3:03’18.953
2. D. Hamlin Joe Gibbs Racing 3:03’19.069
3. T. Reddick 23XI Racing 3:03’19.070
4. B. Wallace 23XI Racing 3:03’19.231
5. R. Chastain TrackHouse Racing 3:03’19.494
6. C. Bell Joe Gibbs Racing 3:03’19.620
7. K. Larson Hendrick Motorsports 3:03’19.825
8. C. Hocevar Spire Motorsports 3:03’19.855
9. C. Elliott Hendrick Motorsports 3:03’20.226
10. D. Suarez TrackHouse Racing 3:03’20.363
11. R. Blaney Team Penske 3:03’20.442
12. K. Busch Richard Childress Racing 3:03’20.614
13. W. Byron Hendrick Motorsports 3:03’20.810
14. J. Berry Stewart-Haas Racing 3:03’20.909
15. M. McDowell Front Row Motorsports 3:03’21.193
16. B. Keselowski RFK Racing 3:03’26.977
17. T. Gilliland Front Row Motorsports 3:03’26.978
18. C. Buescher RFK Racing 3:03’28.444
19. J. Logano Team Penske 3:03’38.751
20. N. Gragson Stewart-Haas Racing 3:03’23.464
21. C. Briscoe Stewart-Haas Racing 3:03’25.110
22. T. Gibbs Joe Gibbs Racing 3:03’25.111
23. Z. Smith Spire Motorsports 3:03’25.589
24. A. Cindric Team Penske 3:03’25.908
25. R. Preece Stewart-Haas Racing 3:03’26.133
26. T. Dillon Kaulig Racing 3:03’29.420
27. J. Haley Rick Ware Racing 3:03’23.265
28. A. Bowman Hendrick Motorsports 3:03’24.806
29. E. Jones Legacy Motor Club 3:03’26.843
30. D. Hemric Kaulig Racing 3:03’27.647
31. J. Nemechek Legacy Motor Club 3:03’24.842
32. H. Burton Wood Brothers Racing 3:03’26.262
33. R. Herbst Rick Ware Racing 3:03’28.774
34. C. Lajoie Spire Motorsports 3:03’25.735
35. P. Retzlaff MBM 3:03’30.821
36. R. Stenhouse Jr JTG Daugherty Racing 2:54’52.031
37. M. Truex Jr Joe Gibbs Racing 1:53’39.233