Austin Dillon a obținut victoria mult sperată în cursa NASCAR Cup Series de la Richmond. Pilotul a stârnind controverse cu manevra sa agresivă din ultimul viraj în s-a ciocnit cu Joey Logano și Denny Hamlin, trimițând ambii piloți în zid și preluând conducerea. Denny Hamlin a reușit să termine pe locul doi, în timp ce Tyler Reddick a ocupat locul trei.
Dillon, care se afla pe locul 32 în clasamentul punctelor și avea nevoie disperată de victorie pentru a se califica în playoff, a luat o decizie de ultim moment în ultima curbă din cursă, decizie care a fost catalogată de unii piloți și spectatori ca fiind o mișcare ce nu are legătură cu fairplay-ul.
“Se simte bine când câștigi. După sezonul pe care l-am avut, bunul Dumnezeu ne-a binecuvântat astăzi. Știam că va fi o cursă nebună, și ajungând la ultima curbă, a trebuit să încerc. A fost șansa noastră. Nu ai multe astfel de oportunități”, a declarat Dillon după victoria controversată.
În ciuda controverselor, oficialii NASCAR au validat victoria lui Dillon, ceea ce a dus la discuții cu privire la necesitatea ca organizația să impună reglementări mai stricte asupra comportamentului agresiv de pe circuit. Vicepreședintele NASCAR, Elton Sawyer, a indicat că incidentul va fi analizat, dar nu au fost emise sancțiuni imediate.
“Vom analiza toate resursele disponibile, de la audio la video; vom asculta observatorii, șefii de echipă și piloții. Dacă ceva ajunge la un nivel la care considerăm că trebuie să sancționăm, vom face asta marți”, a declarat Elton Sawyer, vicepreședintele NASCAR.
Denny Hamlin, care a fost direct afectat de manevra lui Dillon, a spus că Dillon va fi creditat cu victoria, deoarece NASCAR nu are reglementări pentru acest tip de conducere agresivă.
“Evident, este un fault, dar este corect în NASCAR. Nu există penalități pentru conducere agresivă, așa că Dillon are libertatea să facă ce vrea”, a declarat Hamlin.
Rezultatul Cook Out 400:
POZIȚIE | PILOT | ECHIPĂ | TIMP |
1. | A. Dillon | Richard Childress Racing | 3:03’18.953 |
2. | D. Hamlin | Joe Gibbs Racing | 3:03’19.069 |
3. | T. Reddick | 23XI Racing | 3:03’19.070 |
4. | B. Wallace | 23XI Racing | 3:03’19.231 |
5. | R. Chastain | TrackHouse Racing | 3:03’19.494 |
6. | C. Bell | Joe Gibbs Racing | 3:03’19.620 |
7. | K. Larson | Hendrick Motorsports | 3:03’19.825 |
8. | C. Hocevar | Spire Motorsports | 3:03’19.855 |
9. | C. Elliott | Hendrick Motorsports | 3:03’20.226 |
10. | D. Suarez | TrackHouse Racing | 3:03’20.363 |
11. | R. Blaney | Team Penske | 3:03’20.442 |
12. | K. Busch | Richard Childress Racing | 3:03’20.614 |
13. | W. Byron | Hendrick Motorsports | 3:03’20.810 |
14. | J. Berry | Stewart-Haas Racing | 3:03’20.909 |
15. | M. McDowell | Front Row Motorsports | 3:03’21.193 |
16. | B. Keselowski | RFK Racing | 3:03’26.977 |
17. | T. Gilliland | Front Row Motorsports | 3:03’26.978 |
18. | C. Buescher | RFK Racing | 3:03’28.444 |
19. | J. Logano | Team Penske | 3:03’38.751 |
20. | N. Gragson | Stewart-Haas Racing | 3:03’23.464 |
21. | C. Briscoe | Stewart-Haas Racing | 3:03’25.110 |
22. | T. Gibbs | Joe Gibbs Racing | 3:03’25.111 |
23. | Z. Smith | Spire Motorsports | 3:03’25.589 |
24. | A. Cindric | Team Penske | 3:03’25.908 |
25. | R. Preece | Stewart-Haas Racing | 3:03’26.133 |
26. | T. Dillon | Kaulig Racing | 3:03’29.420 |
27. | J. Haley | Rick Ware Racing | 3:03’23.265 |
28. | A. Bowman | Hendrick Motorsports | 3:03’24.806 |
29. | E. Jones | Legacy Motor Club | 3:03’26.843 |
30. | D. Hemric | Kaulig Racing | 3:03’27.647 |
31. | J. Nemechek | Legacy Motor Club | 3:03’24.842 |
32. | H. Burton | Wood Brothers Racing | 3:03’26.262 |
33. | R. Herbst | Rick Ware Racing | 3:03’28.774 |
34. | C. Lajoie | Spire Motorsports | 3:03’25.735 |
35. | P. Retzlaff | MBM | 3:03’30.821 |
36. | R. Stenhouse Jr | JTG Daugherty Racing | 2:54’52.031 |
37. | M. Truex Jr | Joe Gibbs Racing | 1:53’39.233 |