Care este momentul potrivit pentru un campion să iasă în față și să își arate valoarea? Să își depășească orice condiție și să depună un efort ce ar putea fi considerat supraomenesc. În viața fiecărui pilot a există un asemenea moment, iar pentru cei care încă nu l-au întâlnit, așteptați-vă să apară curând!

Viteza în Coastă este o disciplină preferată de piloții români, iar Florin Durche a ajuns să se simtă ca acasă pe traseu. Concurează de ani buni și experiența se vede!

Ce trofee a obținut în decursul carierei, peripețiile prin care a trecut și ce urmează în acest sezon competițional puteți afla din acest interviu, exclusiv Autodriven!

1. Ce înseamnă pentru tine motorsportul?

“Motorsportul reprezintă pentru mine, dincolo de faptul că este o pasiune, o cale de evadare din cotidian și un mod de a-mi încarcă bateriile pentru a putea funcționa într-o lume tot mai complicată și fără valori. Motorsportul este o mare familie legată și pusă în mișcare de același motor, iar dacă ești dispus să ignori câteva aspecte, îți poate oferi foarte multe momente și experiențe pe care nu le poți cumpăra.”

2. Care au fost persoanele care te-au susținut în a participa la competiții?

“Prietenii și partenerii care au crezut în mine încă de la început sunt brașovenii Service Auto Chelu și Glass Tuning.”

3. La ce competiții iei parte?

“Sunt pilot licențiat în Campionatul Național de Viteză în Coastă și concurez pe un Mitsubishi Lancer Evo 9 RS. De obicei bifez un sezon complet, iar ocazional mai particip la Raliu și competiții de Off Road.”

4. Care sunt cele mai importante trofee obținute?

“Cele mai importante realizări le consider a fi pe cele care au venit după o perioadă cu probleme și așa am apreciat și văzut cu alți ochi rezultatul final, spre exemplu în 2019 pe Transalpina, după o ieșire în decor destul de serioasă la antrenamentele de dimineață, eram cu Citroen C2-ul pe care concuram la vremea respectivă. Totul părea pierdut și nimeni nu mai spera, dar am reușit împreună cu echipa tehnică să repunem pe roți mașină și chiar să obținem un nesperat loc 3. În rest în fiecare an am încercat să fiu cât mai competitiv, lucru care s-a terminat mereu cu podium, iar la debut am fost cel mai rapid dintre purtătorii numărului care încep cu cifra 4xx (debutanți). În anii ce au urmat, am terminat în clasamentul anual mereu pe podium, în ciuda faptului că nu am participat la toate etapele sau nu am avut un material de concurs care să îmi permită să termin toate concursurile.”

5. Ce peripeții ai avut sau ce evenimente neplăcute ai întâmpinat de-a lungul carierei?

“Mașinile cu care am ales să concurez au avut mereu temperament și voință proprie, și cele mai multe evenimente au plecat de aici, coroborate și cu ceva greșeli personale care m-au ținut etapă de etapă în priză. În general sunt o persoană pozitivă și îmi place să văd partea plină a paharului, așa reușesc să trec repede peste incidente și îmi amintesc cu plăcere de momentele frumoase. Dar ca să nu fiu foarte evaziv, o întâmplare ce a definitivat caracterul a fost etapa de pe Transalpina, prima mea cursa, când Citroenul DS3R1 cu care concurăm, o mașină recunoscută pentru fiabilitate, a devenit capricioasă, și după o sâmbătă perfectă plus două urcări de antrenament duminică, a decis în prima urcare de concurs să se strice. Am reușit să facem o reparație provizorie numai pentru că la următoarea urcare de concurs să se întâmple același lucru. A fost o mare dezamăgire pentru mine și cu siguranță nu așa voiam să debutez, dar acum când îmi aduc aminte, zâmbesc și îmi spun că dacă nu aș fi fost făcut pentru sportul acesta, renunțam de atunci.”

6. Care aspect este mai important, talentul sau bugetul?

“Depinde ce îți dorești să realizezi și ce urmărești. Din păcate,motorsportul este un sport scump și nu poate exista fără un buget sănătos, evident că nici fără talent nu ajungi foarte departe. În concluzie merg mână în mână și se completează, iar într-un final, să strângi un buget pentru un material de concurs mai performant pentru a evolua la un nivel mai înalt tot un talent este.”

7. Ai fi vrut să participi la o competiție anume și nu s-a putut?

“De câțiva ani îmi tot propun să particip la Raliul Brașovului în această configurație, pe macadam, și la o etapă europeană de Viteză în Coastă, dar din păcate a intervenit mereu câte ceva în ultimul moment și nu am reușit încă să le bifez, nu renunț însă, sunt pe lista mea scurtă de priorități.”

8. Ce îți place să faci în timpul liber?

“În timpul liber merg cu bicicleta pe munte și destul de des la Off Road.”

9. Ce urmează în continuare pentru acest sezon competițional?

“Următoarea etapă la care o să ne vedem este Trofeul Sinaia, o etapă mult așteptată atât de mine cât și de restul colegilor după o absență de câțiva ani. În continuare se vor succeda câteva etape ceva mai îndepărtate la care încă nu am decis dacă vom participa întrucât nu țintim clasamentul general anual, după care urmează etapa noastră de acasă unde ne simțim cel mai bine de fiecare dată, la Poiana Brașov, unde de obicei ridicăm miza și ritmul un pic.”