Ultimele două Mari Premii de Formula 1 au fost câștigate de echipa Mercedes, cu George Russell câștigând în Austria și Lewis Hamilton obținând o victorie mult așteptată în Marea Britanie. Acest lucru a ridicat întrebări despre viitorul echipei, dacă îmbunătățirile recente ale mașinii W15 vor conduce la un succes în serie pentru Mercedes sau dacă această revenire va fi una de scurtă durată.

Directorul echipei Mercedes, Toto Wolff, a comentat despre performanța recentă a echipei, menționând că în urmă cu doar cinci curse, nu erau nici măcar candidați pentru podium și păreau să fie în al treilea an  cu o performanță extrem de slabă. Wolff a atribuit schimbarea în bine eforturilor echipei lor tehnice, în special lui James, care a reușit să înțeleagă datele și să echilibreze mai bine monoposturile.

“În urmă cu cinci curse, nu eram candidați pentru podium și părea că suntem în al treilea an de neperformanță, și apoi s-a întâmplat ceva.

“A existat un moment în care, sub conducerea lui James, deodată datele au început să aibă sens. Modul în care am adus modificări, modul în care am echilibrat mașina. Și cum am reușit să o aducem într-un punct optim [modelul W15]. Acesta a fost principalul lucru. Nu a fost vorba de un eleron miraculos, ci mai degrabă de echilibrul pe care l-am atins”, a spus Toto Wolff despre ultimele actualizări aduse monopostului.

Lewis Hamilton a spus că din Bahrain, unde mașina se simțea îngrozitoar, a existat un progres substanțial în reglarea fină a pachetului aerodinamic, datorită eforturilor inginerilor de la fabrică, iar acum mașina se simte mult mai bine.

“La fiecare aspect. Este pur și simplu mai bună peste tot. De exemplu, în Bahrain, mașina se simțea groaznic, iar progresul pe care l-am făcut în ceea ce privește reglajele și optimizarea pachetului aerodinamic este uimitor.

“Inginerii de la fabrică au făcut o treabă extraordinară”, a spus Lewis Hamilton despre noile actualizări aduse mașinii.

George Russell a lăudat și el mașina după ce a obținut pole position în Marea Britanie, descriind-o ca fiind „pe șine” datorită manevrabilității mari de care a dat dovadă, în special prin secțiunile dificile ale circuitului Silverstone.

“Nu mă simțeam foarte încrezător, dar imediat ce am trecut de Virajul 1 și Virajul 2 în Q3, m-am simțit bine și am reușit să fac tururile. De la Virajul 6 la Virajul 9, am câștigat mult.

“Virajele 6 și 7 au fost grozave, un vânt puternic din față pe acolo, așa că am frânat foarte târziu și am putut să mențin viteza prin viraje. Dar mașina era pur și simplu pe șine. M-am simțit foarte încrezător în ea”, a spus Russell.

Toto Wolff a menționat că sunt planificate mai multe actualizări pentru mașină pe măsură ce sezonul progresează, cu scopul de a le permite piloților să încheia sezonul de F1 pe o notă înaltă și de a aduce echipei puncte în campionatul constructorilor.

“Trebuie să încheiem acest sezon pe o notă înaltă și să oferim o mașină care să le permită să câștige [piloților Mercedes] și echipei să acumuleze puncte în campionatul constructorilor”, a spus Wolff despre următoarele curse ale sezonului de F1.

Hamilton s-a plâns constant de performanța mașinii sale de la începutul sezonului de F1, iar mulți spun că acesta este motivul pentru care pilotul britanic va părăsi Mercedes și va concura pentru echipa Ferrari de F1 anul viitor. Acum există o rază de speranță pentru Mercedes că, cu aceste îmbunătățiri, sunt pe drumul cel bun.

“Mai avem un drum foarte, foarte lung de parcurs, dar suntem foarte aproape și cred că, sperăm, cu următoarea actualizare, vom fi într-o poziție și mai puternică pentru a lupta cu adevărat, în mod constant, pentru primele poziții”, a adăugat Hamilton.