Alexandra Teslovan este o tânără pasionată de motorsport, viteză și adrenalină, care participă la competițiile de raliu din România.

În cadrul acestui interviu, Alexandra ne va dezvălui ce o motivează să continue pe acest drum, cum îşi stăpâneşte emoţiile înaintea unei curse şi care sunt provocările pe care le întâmpină în viaţa de pilot. De asemenea, vom afla care este maşina ei preferată de raliu sau de stradă şi cine sunt persoanele care o susţin cel mai mult. La final, Alexandra ne va împărtăşi şi planurile sale pentru acest an, atât pe plan profesional, cât şi personal.

1. Ce îţi place cel mai mult la acest sport?

“Este adrenalina, tehnica sau senzaţia de libertate care te îndeamnă să continui pe acest drum? Este o întrebare destul de grea. Sportul acesta mă pasionează încă de mică. Îmi place foarte mult comunitatea, cum se simte maşina. Sentimentul nu poate fi explicat atât de uşor. Nu e vorba doar de libertate, în maşină mă simt cel mai bine, mai bine decât oriunde. Este o adrenalină imensă, dar şi un stres mare, depinde unde concurezi. Am avut câteva curse stresante, dar iubesc în continuare senzaţiile pe care mi le oferă. “

2. Cum te simţi înaintea unei curse? Cum îţi stăpâneşti emoţiile?

“Încă am probleme la acest capitol, dar faţă de primele curse, sunt mai bine. Sunt o fire vulcanică, dar mă descurc. Ai mereu senzaţia că trebuie să dai totul din prima, dar te obişnuieşti treptat. Eu fie ascult muzică sau stau 5-10 minute doar eu cu maşina. Uneori sunt eu şi copilotul, revizuim traseul, şi asta mai scade din stresul dinaintea startului.” 

3. Ai participat la curse şi în străinătate?

“Din păcate nu. Ramura pe care vreau să o practic nu permite din cauza vârstei. Dar mai târziu, sigur, de ce nu?” 

4. Care este maşina ta preferată de raliu? Dar de stradă?

“Mi-ar plăcea să conduc orice tip de Toyota (WRC), dar e foarte greu să ajungi la ea că sunt mulţi factori. Dar cel mai real vorbind aş vrea un R5 (Skoda), şi probabil se va întâmpla asta peste câţiva ani. Ca şi maşina de stradă, clar, Porche 911 GT3 RS.” 

5. Care este cea mai mare provocare de care te loveşti des în viaţa de pilot de raliu?

“Psihic, e foarte greu să fii 100% acolo mereu şi să te concentrezi. Trebuie să dai 100% din tine constant, altfel, e foarte dificil. Fizic, oboseala acumulată pe parcursul concursului. Uneori, te lupţi cu ea mai mult decât ai vrea să recunoşti.” 

6. Care sunt ingredientele unei victorii? Ce consideri că trebuie să faci pentru a fi pe podium?

“Să ai ambiţie, să îţi doreşti să câştigi, să ai încredere în tine. Dacă ai baza şi te poţi concentra, o poţi face cu uşurinţă. Ai nevoie şi de kilometri, de antrenament. Trebuie să acorzi foarte mult timp antrenamentelor şi să acumulezi experienţă reală. Bineînteles, toate necesită timp şi răbdare. “

7. Ştim că piloţii au parte de susţinere, nu doar din partea echipei, dar şi din partea familiei. Cine este persoana sau persoanele care sunt acolo când ai nevoie?

“Tatăl meu, mama mea şi sora mea. Acestea ar fi persoanele care mă susţin constant. Cel mai mult tata, el practicând acest sport. Ştie prin ce trec, a trecut prin asta şi mă susţine.” 

8. Ai vreun sfat pentru şoferii amatori?

“Să fie mult mai atenţi! Indiferent că eşti amator sau pilot de raliu, atenţia sporită e cheia.” 

9. Ce urmează în acest an pentru tine, atât profesional, cât şi personal?

“Debutez în Campionatul Naţional de Raliuri 2, o să fie primul an în care ajung la o competiţie de top din România şi prima oară când o să fac un număr mare de kilometri într-un singur weekend. Pe plan personal, nu ştiu, nici nu am dat BAC-ul încă, dar vom vedea ce urmează.”