Este motorsportul o formă de distracție? Este o afirmație destul de incompletă. Da, mergi la o competiție să te distrezi, până și concurenții practică acest sport tocmai pentru că simt satisfacție și relaxare, dar să afirmăm că totul se reduce la o simplă cursă de weekend, aici ar fi o mare greșeală.

Motorsportul în sine reprezintă sacrificiu și dedicare, apoi buget și abia apoi putem vorbi cu adevărat despre acel moment când totul se transformă în libertate la viteză amețitoare.

George Hobjilă a acceptat invitația noastră la interviu și dorim să Îi mulțumim în acest sens, el având foarte multă experiență în ceea ce privește motorsportul și competițiile din România.

Vom afla din acest interviu care sunt persoanele cele mai importante din viața lui George, care au avut și o contribuție semnificativă în ceea ce privește cariera lui de pilot, care sunt realizările sale cele mai importante de până acum și la ce competiții va lua startul în acest an.

1. Cum ai ajuns să concurezi? De unde ai această pasiune?

“Drumul meu în motorsport a început în 2018, când am aflat și am participat pentru prima dată la un eveniment de tip Track Day, fiind și primul Track Day organizat la Brașov, la Prejmer. Acolo l-am întâlnit pe Ștef Raita care a venit la mine și mi-a spus: “Salutare, îmi place cum mergi, ai talent, nu ai vrea să faci pasul următor pentru a intra în motorsport?”. Cum era să refuz? Ziua următoare, am scos la vânzare mașina mea de daily pentru a începe proiectul cu o mașină de competiție. După ce am mers pe jos aproximativ 2-3 luni, am reușit într-un final să facem mașină de curse, debutând în 2019 la o etapă de VTM desfășurată la Râșnov. Pot spune că a fost un debut de succes, urcând pe podium la 2 clase diferite, respectiv Juniori și A2. De acolo, a fost o aruncătură de băț către Campionatul Național de Raliuri.”

2. Ce calitate sau abilitate crezi că te-a ajutat să ajungi unde esti acum?

“Personal, cred că determinarea a fost cel mai mare atuu al meu, încăpățânarea mai bine zis, împreună cu un gram de talent și nebunie, așa am reușit să obținem victorii în probe și podiumuri, atât la general cât și la clasă.”

3. La ce competiții iei parte în prezent?

“În prezent concurăm în Campionatul Național de Raliuri Betano, în cadrul Trofeului Rally Start. Sperăm să putem ajunge și la câteva etape de VTM. De asemenea ne-ar face o foarte mare plăcere să putem participa în mai multe competiții, dar după cum știm cu toții, totul depinde de buget.”

4. Care sunt cele mai importante realizări din carieră de până acum?

“Fiecare mică victorie, chit că a fost un raliu terminat, un podium sau o victorie de probă specială, toate au fost importante atât pentru mine, cât și pentru oamenii ce cred în noi. Până în 2024, cred că cele mai mari realizări statistice ar fi debutul meu în motorsport cu un podium dublu, podium în clasamentul general Rally 2 la Raliul Bucovinei, podium la Raliul Iașului, podiumuri la Raliul Clujului și victorie de proba specială la general la Rally 2 în Raliul Harghitei. Sperăm și anul acesta să putem reveni mai puternici în campionat.”

5. Ce momente neplăcute îți amintești?

“Din păcate, din pricina acestui sport, “Highs are really high and lows are really low”. Un moment greu, atât psihic cât și pentru buget, a fost la Raliul Harghitei în 2021, unde am avut un ritm imperial în cursă, câștigând majoritatea probelor speciale și fiind lideri la generalul Rally 2, dar un cumul de factori ce au constat în defecte mecanice și o greșeală personală, minoră, au avut un deznodământ mai puțin fericit pentru noi. La o viteză de 143 de km/h am lovit un mal de pământ cu spatele mașinii, declanșând un lanț de rostogoliri, rezultând o daună totală atât a materialului de concurs, cât și a raliului nostru. Nouă ne place să mai glumim spunând că “dacă ne mai răsturnăm de 2-3 ori treceam linia de finish și cel mai probabil câștigăm raliul”, deși cu toții știm că trebuie să ajungem în parcul închis la sfârșitul zilei pentru a fi câștigători. A fost un moment greu atât pentru psihicului meu, cât și pentru cariera mea în acest sport.”

6. Cum arată ziua ta înainte de linia de start?

“Ziua noastră în general începe prin a ne trezi dimineața, în jurul orei 6, și a ne pregăti toate lucrurile necesare zilei de concurs, de la căști, la caiete de dictare. Ne pregătim psihic pentru a avea un raliu reușit. În momentul în care urcăm în mașină și plecăm spre probă este o atmosfera liniștită, râdem și glumim, ne simțim bine că suntem acolo, liniștea dinaintea furtunii să zic așa. Odată ajunși la startul probei, it’s race mode on, atitudinea se schimbă radical, dispare orice tip de emoție, dispare orice tip de gând, suntem 100% concentrați să facem ceea ce știm cel mai bine și să o facem cât de bine putem de fiecare dată. După o liniște funerară, de 20-30 de secunde, nu se mai aude decât “5-4-3-2-1 Hai” în cască mea și văd doar primul viraj.”

7. Ce persoane te-au susținut cel mai mult în cariera ta?

“De-a lungul carierei mele am fost susținut de multe persoane, atât Ștef Raita, ce a crezut în mine, cât și Cristian Andrei, alături de care am făcut școala. Dar de departe cel mai mult au crezut în mine părinții mei și logodnica mea, persoane care m-au susținut la fiecare pas al drumului făcând sacrificii alături de mine pe care probabil nimeni altcineva nu le-ar fi făcut vreodată. Nu există nici cel mai mic dubiu. Părinții Larisei au fost și ei susținătorii noștri de top, ajutându-ne de fiecare dată cu absolut orice au putut pentru a fi prezenți la etape, ne-au pus service-ul la dispoziție și mecanici pentru a putea face treaba mai repede și mai bine, iar pe această cale doresc să mulțumesc Verciuc Auto pentru susținere. De asemenea, susținerea lui Andrei Dranca, bunul meu prieten și navigator în ultimele 2 sezoane care a făcut eforuri enorme pentru a ne putea prezența la start a reprezentat un pas important. Am fost susținuți și de partenerii noștri, cei de la Ravenol fiind foarte deschiși și mulțumiți de noi, având susținerea lor totală. Dar pe această cale doresc să le mulțumesc tuturor celor care au avut chiar și un gând bun pentru noi, cei care ne urmăresc și fanilor care vin să ne vadă la probe, după cum spun mereu, nici eu si nici Raliul în sine nu ar putea există fără oamenii de pe margine ce vin să vadă câteva zeci de mașini ce trec pe lângă ei apoi să le aștepte iarăși câteva ore. Respect total tuturor iubitorilor de raliu și de motorspot.”

8. Ce îți place să faci în timpul liber?

“Din păcate nu prea există timp liber, deoarece în prezent sunt angajat că și inginer auto în cadrul celor de la Haynes Pro Dată, dețîn un centru de detailing auto și încerc să pregătesc mașina cât de bine pot pentru a putea participa la cât mai multe evenimente și etape de raliu. Chiar și în puținul timp liber, fac ceva legat de curse și mașini. Nu cred că m-aș putea vedea să fac altceva sau în alt domeniu. Mi-ar face plăcere să pot lucra în motorsport full-time.”

9. Care sunt planurile tale pentru acest sezon?

“Dacă eram întrebat la începutul sezonului acest lucru, răspunsul ar fi fost “Câștigarea Trofeului Rally Start” ce din păcate nu mai este posibilă din cauza că la prima etapă din an, la Harghita, am spart motorul BMW-ului pe care concurăm, iar de atunci am încercat să găsim un alt motor. L-am găsit prea târziu pentru a mai avea șanse la titlu, ratând deja 3 etape de asfalt. La Raliul Clujului, din păcate nu vom putea ajunge deoarece voi susține lucrarea de disertație. Sperăm să putem fi prezenți la câteva etape de coasta anul acesta și la raliurile noastre “de casă”, la Raliul Moldovei și Raliul Iașului, dar totul va depinde de timp și buget, fiind la limita cu ambele. Dar sperăm să ne vedem la probe anul acesta și cu siguranță nu ne vom lasă doborâți, vom reveni mai rapizi, mai bine pregătiți, mai determinați pentru a ne demonstra nouă că încă putem și că avem tot ce este necesar pentru a putea reuși.”