Pirelli, renumitul producător italian de anvelope și furnizor exclusiv pentru Formula 1 până în 2027, și-a propus să îmbunătățească experiența curselor prin introducerea unui nou compus mai moale, adaptat în special pentru circuitele de stradă.
Datorită cerințelor speciale ale unor circuite din calendarul F1 și a necesităților piloților legate de performanța optimă a anvelopelor, Pirelli plănuiește să lanseze compusul C6 începând chiar din următorul sezon competițional. Cu această nouă anvelopă se urmărește rezolvarea provocărilor legate de supraîncălzirea și degradarea anvelopelor, îmbunătățind în același timp experiența piloților pe circuitul de curse.
Mario Isola, directorul în materie de motorsport de la Pirelli, a explicat necesitatea acestei schimbări, spunând că, prin acest nou compus moale, se urmărește în principal eliminarea supraîncălzirii anvelopelor și, dacă se poate, obținerea unui echilibru între supraîncălzirea și degradarea acestora.
“Ideea este să introducem un nou compus C6, unul mai moale, deoarece în calendar avem din ce în ce mai multe circuite de stradă și avem nevoie de compuși mai moi.
“Vom muta gama către partea mai moale, încercând întotdeauna să eliminăm supraîncălzirea. Problema reală este să găsim echilibrul corect între supraîncălzire și degradare”, a declarat Mario Isola, directorul Pirelli.
Decizia de a dezvolta această anvelopă mai moale vine ca răspuns la criticile exprimate de piloți privind performanța gamei actuale, în special pe circuitele de stradă, cum ar fi Marele Premiu de la Monaco. Campionul mondial Max Verstappen și-a exprimat frustrarea, observând că actualii compuși performează optim doar pentru perioade scurte de timp.
“Pentru noi a fost multă gestionare [a anvelopelor] până la final, iar asta nu a fost cu adevărat plăcut. Cei care au folosit anvelopele dure, spre final probabil că au putut să forțeze puțin mai mult, dar, pe de altă parte, toată lumea a fost destul de atentă.
“Nimeni nu a vrut cu adevărat să-și forțeze anvelopele prea mult, pentru că știi că nu poți depăși pe aici, așa că nu a fost foarte incitant. Este puțin dezamăgitor,” a spus Max Verstappen despre anvelopele folosite la Marele Premiu de la Monaco.
Și pilotul de la Mercedes, Lewis Hamilton, a adus în discuție fereastra operațională limitată a anvelopelor din acest sezon, descriind-o ca fiind cea mai restrictivă pe care a întâlnit-o până acum.
“Cred că lucrăm într-o fereastră de temperatură a anvelopelor incredibil de mică. Cu siguranță, în toată cariera mea, nu-mi amintesc să fi avut vreodată o fereastră de lucru atât de mică.
“Sincer, este probabil cel mai frustrant lucru. Te uiți în trecut, când aveai o fereastră de lucru mult mai mare. Atunci puteai optimiza echilibrul și aveai o aderență bună pe tot parcursul turului. Aceasta este cu siguranță cea care îmi place cel mai puțin”, a spus Lewis Hamilton despre opțiunile limitate ale anvelopelor în prezent.
Răspunzând acestor criticii, Pirelli s-a angajat să abordeze problema supraîncălzirii, oferind în același timp o gamă mai largă de compuși pentru a asigura performanțe optime în diverse condiții.
“Cererea a fost de a reduce supraîncălzirea. Riscul este că, dacă reduci supraîncălzirea, anvelopele se schimbă mai puțin, pentru că evident pot rula mai multe tururi fără o degradare mare.
“Dacă mergem în această direcție, atunci trebuie să avem compuși mai moi în gamă pentru a selecta corespunzător compuşii pentru fiecare eveniment. În mod evident, obiectivul nostru este să încurajăm un amestec între strategiile de oprire, de la una pană la două etape. Așadar, am făcut o propunere să venim cu ceva puțin mai moale [compus]”, a adăugat Mario Isola.