Ce atribute are un pilot de motorsport? Este vorba de anduranță? Rezistența la stres fizic și psihic pe o perioadă îndelungată? Pasiunea pentru mașini? În cazul lui Claudiu Ionescu putem spune că ar fi vorba de toate, la care se mai adaugă și experiența, absolut esențială în acest domeniu.
Având un palmares impresionant, Claudiu a reușit să se adapteze unor situații neprevăzute și să iasă cu fruntea sus din bătăliile duse pe traseu.
În acest interviu vom afla care sunt cele mai importante realizări de până acum din cariera sa, ce aspecte contează cel mai mult în timpul competițiilor și ce persoane l-au influențat în a continuă pe acest drum.
1. Ce te atrage cel mai mult la acest sport?
“În primul rând, sunt de profesie inginer și fondator al clubului Oltenia Racing. Precum majoritatea bărbaților, mașinile și pasiunea pentru condus oferă o experiență unică, mai ales când atingi limita ei. Când eram adolescent ma atrăgea fotbalul, în Craiova lumea se hrănește cu fotbal! După ce am ajuns student m-au atras mai mult mașinile. Anii 2000, după părerea mea au fost anii în care tuning-ul și cursele de drag, organizate sau nu, strângeau o grămadă de pasionați. Și eu eram printre ei!”
2. De unde ai această pasiune?
“Pasiunea de a concura o am de la cercul de prieteni în care sunt și acum și care au încercat Viteză în Coasta. Stând cu ei și văzând cum își pregăteau mașinile, m-au făcut curios. Astfel, în 2012 îmi cumpăr un Golf 2 GTI din Germania, pe care ulterior îl modific pentru a putea participa la concursuri.”
3. La ce competiții iei parte?
“Am început să particip frecvent de atunci la etapele organizate local lângă Craiova, în comună Bucovăț, unde de 2-3 ori pe an se organiza etapă de VTM care măsura 1,2 km și strângea în medie peste 50 de participanți de peste tot. Astfel l-am cunoscut pe Sorin Bălan și am început în 2015 să particip și la alte etape organizate, unde am avut rezultate care m-au făcut să investesc și mai mult în mașină.”
4. Care sunt cele mai mari realizări din carieră?
“După mai multe etape, au început să se vadă rezultatele, astfel că în 2017 la prima organizare a campionatului de CNVC 2 am reușit să câștig titlul de campion absolut! După care am continuat în campionatul mare CNVC unde în 2018 am reușit să termin pe locul 3, iar în 2019 pe locul 4. Apoi a venit pandemia și nu am mai reușit să revin la start, dar fiindca era mai ușor să ajung la circuit deoarece era mai restrâns, am început să merg iarăși, dar nu cu Golf 2, ci cu un Golf 5 GTI de stradă, iar în 2021 am participat la ROTAC unde am terminat pe poziția 4 la final, la clasa Street. Și anul următor am venit mai hotărât și determinat să câștig doar că am mers puțin prea tare și am fost mutat la o clasa superioară, și anume Tuned. După 2 etape la Street, unde am luat locul 1 la ambele, a urmat un loc 1 la Tuned și am reușit să termin pe locul 2 la general!”
5. Ce aspecte crezi că sunt importante în timpul competiției? Cu ce te-ai confruntat mai exact?
“Venind frecvent la Track Day-uri, am urmărit cursele de Anduranță și am fost atras de Cupa Logan unde din 2023 am început să particip. În anul de debut am reușit împreună cu Ștefan Voinea să terminăm pe locul 5 la general după vreo 2 abandonuri, unul chiar în cursa de 500km RES 500! Dacă la ROTAC contează timpul unui singur Lap, la RES e altceva și contează constanța ta și cât de ușor reușești să îți depășești adversari care nu se lasă prea ușor. Bătălia a fost grea iar 2023 a fost un an de teste unde noi nu știam nimic despre acest concurs, dar ușor am învățat și pot spune acum că am reușit să îl gestionăm destul de bine!”
6. Ce înseamnă pentru tine, în câteva cuvinte, RES?
“Pentru mine, în acest moment, este cea mai tare competiție la care am luat parte! Sper să nu se schimbe ținând cont că și organizatorii au echipe care participă în competiție!”
7. Ce persoane sau piloți te-au influențat în decursul timpului?
“M-ai întrebat ce oameni m-au determinat să merg pe acest drum. Ei bine, au fost mai mulți, prieteni de altfel, dar cel mai mult am fost influențat de Bogdan Petrescu (Buză) și Ionică Marius (Pilu). Ei m-au ajutat să îmi fac mașina și împreună plecam la competiții. Ca și piloți, în acea vreme era în top Luci Hora, care știm cu toții că este un mare campion la VTM, el însuși oferindu-mi câteva sfaturi, de altfel și Ovidiu Zaberca care acum participă și el la RES!”
8. Ce alte hobby-uri în afară de motorsport ai?
“Alte hobby-uri nu mai am, încerc și nu știu dacă o să reușesc să dedic cât timp îmi propun curselor, dar fac tot posibilul, în limita banilor și posibilităților.”
9. Ce planuri ai pentru acest an competițional?
“Sper că în acest an să termin în top 3 la RES, urmează RES 500, unde o să participe și Ștefan Voinea, chiar sper să câștigăm sau măcar să avem parte de un rezultat satisfăcător!”