Formula 1 este una dintre cele mai populare și disputate competiții de motorsport din lume. În această competiție, echipele se luptă pentru a obține cele mai bune rezultate, folosind cele mai noi tehnologii și cele mai ingenioase strategii, pentru a-și depăși adversarii de pe circuit. Unul dintre cele mai importante aspecte ale performanței unei mașini de Formula 1 este combustibilul folosit.

Înainte de 2014, combustibilul utilizat în Formula 1 era de obicei un amestec de benzină și octan. Cu toate acestea, pentru a face mașinile mai ecologice și mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, regulile au fost modificate pentru a permite utilizarea de compuși oxigenați precum etanolul și izopropanolul. Acești compuși oxigenați oferă o putere mai mare la nivelul motorului, fără a compromite eficiența și fiabilitatea.

În prezent, Formula 1 utilizează doar un singur tip de combustibil, numit E10. Acest combustibil este un amestec de benzină și compuși oxigenați, precum etanolul în proporție de 10% (E 10). Etanolul este un tip de biocombustibil ce este produs din surse regenerabile, cum ar fi porumbul, trestia de zahăr și alte culturi.

Folosirea etanolului în combustibil are ca scop reducerea dependenței de combustibilii fosili și diminuarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Combustibilul utilizat în Formula 1 poate fi încadrat în categoria combustibilului rutier premium cu un grad ridicat, cifra octanică fiind între 95 și 102.

Regulile din Formula 1 impun echipelor o limită la numărul de litri de combustibil ce poate fi utilizat pentru fiecare cursă. Acesta este unul dintre factorii cheie care influențează strategiile de cursă și, în special, strategiile pentru pit stop-uri.

Echipele trebuie să planifice cu atenție cantitatea de combustibil necesară pentru a fi siguri ca este suficient pentru a ajunge la sfârșitul cursei. În caz contrar, o strategie greșită în vederea utilizării combustibilului poate duce la pierderea unui loc pe podium sau duce chiar la abandonarea cursei.

Combustibilul folosit în Formula 1 are o densitate energetică foarte ridicată și este special conceput pentru a oferi performanța maximă la nivelul motorului. Combustibilul folosit în Formula 1, oferă o putere ridicată și o eficiență maximă, fără a compromite fiabilitatea motorului sau protecția mediului.

Acest combustibil utilizat în Formula 1 trebuie să respecte standardele stricte reglementate de siguranță și performanță. Înainte de fiecare cursă, fiecare echipă trebuie să trimită mostre din combustibilul lor pentru a fi testate de către FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) pentru a se asigura că respectă toate standardele. De asemenea, FIA efectuează teste în timpul curselor pentru a se asigura că fiecare echipă respectă regulile și că nu se folosesc combustibili ilegali pentru a se obține avantaje neloiale.

Formula 1 își propune să folosească un nou tip de combustibil, care să fie 100% regenerabil, pentru a atinge obiectivul de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030.

Cu toate că este important ca mașinile din Formula 1 să fie rapide, se încearcă să se găsească un echilibru între puterea motorului și eficiență, pentru a respecta regulile și pentru a proteja mediul.