La cursa Sprint de la Grand Prix-ul de la Miami, Lewis Hamilton a fost implicat într-un incident care a implicat mai mulți piloți. Cu toate că piloții implicații dau vina pe Hamilton pentru cele întamplate, FIA a decis să nu-l penalizeze pe Hamilton după ce au terminat de investigat imaginile cu coliziunile.
În timpul cursei, Hamilton a intrat în contact cu Aston Martin-ul lui Fernando Alonso, declanșând o reacție în lanț care a implicat în cele din urmă și mașinile lui Lance Stroll și Lando Norris. Alonso a suferit o pană, în timp ce Stroll și Norris au trebuit să se retragă definitiv din cauza daunelor suferite în timpul coliziunii.
Lewis Hamilton și-a apărat intrarea pripită declarând: “Era un spațiu liber pe interior, așa că am încercat să profit de el.”
Alonso, simțindu-se nedreptățit din cauza incidentului, a spus că deși Hamilton a intrat agresiv (ca un taur), va rămâne nepedepsit pentru că britanicul nu este spaniol. Alonso a terminat cursa Sprint pe locul 17.
“Lewis era pe interior, un pic fără control, dar cred că nu vor lua nicio decizie, pentru că el nu este spaniol”, a declarat Fernando Alonso despre momentul coliziunii cu Hamilton.
“Dar el [Hamilton] a ruinat cursa pentru câțiva oameni, în special pentru Norris, care avea o mașină foarte rapidă și a fost eliminat cu acel incident”, a adăugat spaniolul.
Și pilotul McLaren, Lando Norris, care a fost nevoit să părăsească cursa Sprint, a declarat că incidentul a fost cauzat exclusiv din vina lui Hamilton.
“Este evident. Lewis s-a băgat pe interior și a cauzat incidentul,” a spus Norris.
Deși Hamilton a fost acuzat de piloții implicați, FIA a determinat în cele din urmă că, deși intrarea lui Hamilton în viraj a accentuat coliziunile, britanicul nu este responsabil în totalitate de acest incident și au decis să nu ia măsuri suplimentare împotriva lui Hamilton, invocând contextul cursei din acel viraj de la început și complexitatea incidentului.
“Deși părea că incidentele au început cu Mașinile 14 și 18, sosirea bruscă și rapidă a Mașinii 44 a contribuit la diversele coliziuni.
“Cu toate acestea, nu am reușit să identificăm unul sau mai mulți piloți, în întregime sau în principal, responsabili pentru diversele coliziuni sau pentru una dintre ele.
“Ținând cont și că acesta a fost Virajul 1 al Turului 1, unde se acordă o mai mare toleranță piloților în caz de incidente, nu am luat nicio măsură suplimentară”, a declarat FIA.