Campion nu te naști, campion devii prin eforturi și sacrificii. Până și eșecurile sunt importante, fiind obstacole peste care trebuie să treacă un pilot de motorsport, pentru a ajunge în cele din urmă la un loc pe podium. Putem spune că este un fel de drum inițiatic, iar traseul propriu-zis trebuie să fie o îmbinare perfectă între echilibru, logistică, finanţe şi mecanică.

Alin Fulga este un pilot foarte ambițios care încă de la debut a avut parte de performanțe la care unii doar visează. De asemenea, este conștient că pentru a avea parte în continuare de victorii, este nevoie de o tărie mentală și fizică, lucruri care se obțin prin implicare totală.

În acest interviu Alin ne spune despre cele mai importante aspecte din cariera unui pilot, ce are în plan pentru 2024 și ce sfaturi utile oferă începătorilor.

1. Ce te-a determinat să te apuci de motorsport?

“M-am apucat recent de acest sport. Am participat pentru prima oară când am luat licența în 2021, este o pasiune relativ nouă. Nu am pe nimeni în familie care să aibă tangențe cu acest sport, nu am fost la karting înainte, practic nu am avut precedent. Mașinile mi-au plăcut mereu, iar partea de motorsport a apărut încă din timpul pandemiei, la care s-a adăugat faptul că urmăream mereu Formula 1. Deși părea imposibil și nu credeam că am talentul necesar pentru a continua, am ajuns acolo unde am vrut.”

2. Cum ai descrie acest sport în câteva cuvinte?

“Este un sport intens în care nu există destule oportunități de antrenament, ceea ce îl face destul de exclusivist și greu, mai ales pe partea mentală, unde trebuie să fii foarte stabil, trebuie să ai o mentalitate de învingător, altfel nu prea ai cum să evoluezi. Până și partea fizică trebuie pusă la punct. Eu merg de 6 ori pe săptămână la sală pentru această pasiune, clar nu este ușor, dar vreau să ajung cât mai sus, dacă bugetul îmi permite.”

3. La ce competiții participi?

“Anul trecut am câștigat Romania Radical Cup, iar în acest an particip internațional la Ligier European Series din cadrul European Le Mans Series. Am început să concurez la RES în 2021 cu Honda Civic, apoi am mers pe SR1 la Cupa Radical, iar în 2023 am participat cu SR3. În prezent, particip alături de echipa Smart Driving pentru competiția europeană. ”

4. Te-ai gândit că altă competiție ți s-ar potrivi mai bine?

“Am participat la o etapă de raliu și Viteză în Coastă în 2022, am ieșit pe locul 3 la Cupa Suzuki și la coastă nu am rezultate notabile. Mi-am dat seama că circuitul e un sport mai exact, pe circuit este mai puțin loc de eroare, în cadrul altor competiții trebuie să îți iei marjă de eroare pentru că riscurile sunt mai mari. Poate unii sunt născuți pentru raliu, eu nu mă pot încadra în această categorie, contează foarte mult să mă simt în siguranță. Ca și tip de competiții, îmi plac cele de sprint și anduranță.”

5. Care consideri că sunt cele mai importante realizări din carieră?

Faptul că am câștigat etape în fiecare an, am câștigat în 2022 la RES la general, pe un SR3, unde am învins o grilă de 20 și ceva de piloți, iar în 2023 am câștigat titlul Radical Cup. De acum înainte, lucrurile vor fi mult mai competitive.

6. De când concurezi, ai avut și evenimente neplăcute?

“Nu neapărat, am avut câteva răsuciri dar nimic notabil. Cu cât mergi mai tare, șansele să se întâmple ceva sunt mici. Cred că fiecare încercare, de a face mai mult decât îți e cu putință, este esențială în evoluția ta ca și pilot.”

7. Care este cel mai bun sfat pe care îl poți oferi începătorilor sau celor interesați?

“Cel mai important lucru este să practici acest sport. Aș recomanda să înceapă cu partea de circuit, chiar dacă e vorba de un Track Day. Sunt multe oportunități pentru orice vârstă, poți începe cu karting, fiind o bază bună pentru viitor, chit că a devenit o opțiune scumpă, dar pentru juniori recomand karting și pentru seniori recomand Track Day, unde poți veni cu mașina personală.”

8. Cu ce te ocupi în timpul liber?

“Prima activitate este motorsportul, în rest, sunt programator și antreprenor pentru firma mea, dar pe lângă asta îmi place să merg la sală pentru că vreau să am un stil de viață sănătos care mă ajută și pe partea de motorsport. Pe partea de hobby, eu sunt legat complet de partea de tehnologie. În facultate am fost președintele Societății de Robotică, prin urmare, chiar și acum îmi place să fiu la curent cu tot ce apare în acest domeniu. Sunt pasionat și de mașini, de partea de telemetrie sau dinamică a mașinii.”

9. Cum se prezintă calendarul tău competițional pe acest an?

“Săptămâna viitoare o să am o sesiune de teste în străinătate, iar apoi urmăresc etapele care urmează, după calendar. Prima cred că o să fie în 12-13 Aprilie, la Barcelona.”