Am întrebat de multe ori de ce are nevoie un pilot pentru a fi campion. Răspunsurile sunt diverse, și fiecare pilot a experimentat pe pielea sa părțile bune, cât și mai puțin bune. Am vorbit și de buget de multe ori, și se pare că aceasta este principala problemă a piloților din țară. Dar poate nu am vorbit îndeajuns despre cei care concurează din propria inițiativă, pe banii lor, și mai au și posibilitatea să se ocupe singuri de mecanica mașinii, de detaliile competiției și, pe lângă asta, să aibă o familie, un business/job și chiar mai mult.
Bogdan Albu concurează în prezent la Super Slalom și corespunde portretului de mai sus. Este determinat să facă tot posibilul să aibă parte de această experiență automobilistică până la capăt. Are planuri mari pentru viitor, chiar are în plan și o echipă de motorsport, are un business de care se ocupă și concurează folosindu-se de fondurile proprii. Practic, este genul de om care te asigură că poți concura, indiferent de ce se întâmplă.
În acest interviu, Bogdan vorbește despre pasiunea sa pentru mașini, concretizată încă de când era tânăr, despre dragostea sa față de Mazda MX-5, dar și ce modificări are în plan pentru mașina sa. Sperăm să îl vedem pe Bogdan și la alte competiții și pe cât mai multe podiumuri!
1. De când concurezi și ce te-a atras exact la acest sport?
“De când m-am născut, am o pasiune pentru mașini și viteză, nu este ceva care a apărut dintr-o dată. De 5 ani concurez în cadrul legal, și anul acesta am concurat și la Super Slalom, unde am ieșit pe locul 3 la grupa mea, și anume D2. Am concurat la Prejmer, la Adâncata, la Skat Kart, și am oscilat între locul 1 și 2, în general. De când am Mazda MX5, caut să concurez cât de mult pot. În prezent concurez cu cei de la GT Auto Club.”
2. Cum ai reușit să susții această pasiune la început?
“Am susținut totul din buzunarul meu, din bugetul meu, fără sponsori. Începând de la transport și cazare, la modul în care am pregătit mașîna, eu am susținut tot. Am început cu o Mazda stock și am încercat să o modific cât mai mult pentru Time Attack, deoarece MX5-ul e o mașină facută pentru Time Attack, pentru circuit. Anul acesta am concurat la Super Slalom, fiind o disciplină nouă pentru mine, și la prima etapă am obținut 3 podiumuri, la grupa mea sprint si open. Din păcate am reușit să ajung doar la 5 etape din 7, dar cu toate acestea am reușit să obțin locul 3 la final de sezon și să mi îndeplinesc visul de a intra la Gala Campionilor din acest an”
3. La ce competiții participi în prezent?
“În prezent concurez la Super Slalom, am fost la mai multe etape, căutând să adun cât mai multe participări. Poate de la anul, în funcție de buget, încerc să mă înscriu și la ROTAC, dar rămâne de văzut.”
4. Au existat momente în care te-ai gândit să renunți?
“Niciodată, nici nu vreau să renunț. Chiar vreau să modific Mazda la un nivel cum sunt cele de Time Attack din Japonia din toate punctele. Sunt membru al grupului Mazda MX-5 România unde 3 ani la rând am reușit să obțin de fiecare dată podium la viteză pe circuit în cadrul evenimentlor anuale organizate de acest grup. După rețeta de MX-5 din America, I-am adăugat un pachet Aero, dar mai am mult de lucru la ea.”
5. Au fost piloți care te-au inspirat în cariera ta?
“Am mulți prieteni care practică, dar pasiunea m-a inspirat mai mult decât o persoană anume. Nu am pe cineva anume în gând. Încă din 2007 am ajuns să cunosc mulți piloți, am stat foarte mult cu piloții de drift și inițial aveam ca plan să fac Mazda adaptată pentru Drift, dar am ajuns la concluzia că nu mă puteam bucura așa mult de ea cum mă bucur acum, dar tot driftul rămâne disciplina mea preferată și pe viitor îmi voi face și o mașină de drift”
6. Ce impact a avut asupra vieții personale motorsportul?
“Este ceva care mă relaxează și mă binedispune mai mult ca orice altceva, și simt nevoia de adrenalină. Nu merg doar pentru distracție, sunt competitiv și îmi place să câștig, din cauza aceasta investesc în mașină și în dezvoltarea mea ca pilot. Nu am pe nimeni în familie pasionat de așa ceva, familia și prietenii nu au avut nimic împotrivă, știu și ei că e un sport greu de întreținut, dar nu a zis nimeni nimic.”
7. Ești un șofer înrăit în viață de zi cu zi?
“Eram înainte, dar de când particip în cadrul legal, nu mai e cazul. Când am obținut carnetul, mai participam la anumite întreceri ilegale. Mă axam pe diverse curse în oraș, asta prin anii 2009-2014, însă până să particip mergeam mai tare, nu agresiv, dar față de acea perioada sunt foarte liniștit, indiferent de drum. Am căpătat niște abilități de care sunt foarte mândru.”
8. Cum se prezintă automobilismul sportiv în România, după părerea ta?
“Avem multe persoane care vor să înceapă o carieră în acest sport, sau își doresc să modifice o mașină, măcar ca hobby, și acest lucru este destul de greu. Mă uit la mine, am momente când nu pot susține ce îmi doresc. Concurez de câțiva ani și, din punctul meu de vedere, mi se pare că la unele discipline sunt mai puține mașini la start față de anii precedenți dar nu avem ce face, fiecare susține motorsportul cum poate.”
9. Care sunt planurile pentru sezonul viitor?
“Vreau să reușesc până la inceperea noului sezon să dau un refresh la mașină din toate punctele de vedere, să îi fac cât mai multe modificări exterioare, interioare, și la motor, și odată cu începera noului sezon îmi doresc să am cât mai multe participări la curse, cât mai multe podiumuri, bineînțeles să reușesc să am și o sponsorizare care să mă ajute cu competițiile la care voi participa, vreau să reușesc și cu clubul sportiv care se va numi Boa’s Racing deoarece toți ma știu de Boa și același nume îl are și cafeneaua mobilă pe care o dețin, mai exact Boa’s Coffee. cu care doresc să susțin cât mai multe evenimente sportive.”