Cu toții știm ce înseamnă un raliu. Fie că ești pasionat, sau nu, ai auzit cel puțin o dată de Formula 1, de WRC sau de celebrul Le Mans. Pe lângă aceste competiții cunoscute, mai sunt câteva care se adresează pasionaților adevărați, iar printre ele se numără și competițiile de drift.
Nu prea am avut ocazia să discutăm aici, pe Autodriven, despre drifturi foarte mult. În lume, competițiile de genul atrag mii de spectatori, în timp ce piloții fac un adevărat show cu mașini de mii de cai putere. Nu este o competiție de anduranță sau de viteză, mai degrabă de îndemânare. Astăzi, Cătălin Calotă ne va dezvălui câteva aspecte din cariera sa de pilot de drift.
Fiind tânăr și la început de drum, Cătălin știe că are în față multe provocări, dar și șansa de a demonstra că în România, drift-ul reprezintă o categorie din motorsport care merită toată atenția.
1. Care a fost motivul pentru care ai decis să alegi automobilismul sportiv?
Este o poveste normală, prima oară am fost la o competiție de drift când aveam 14 ani, ca și spectator. Îmi plăcea, începusem să urmăresc piloții respectivi. Când am intrat la liceu, l-am rugat pe tatăl meu să participăm și noi. El mi-a făcut o surpriză, m-am trezit înscris la o școală de drift, și apoi, mai târziu am obținut licența de pilot. Aceștia au fost primii pași pe acest drum. Timp de 2 ani, am construit mașina de la 0, iar anul acesta a fost primul campionat complet la care am participat. Am terminat pe locul 4 în clasamentul general. Am participat la etape la București, la Târgu Mureș, Rânca. Din păcate, am ajuns pe locul 4 la general cu punctele adunate.
2. Cum ai descrie primele experiențe avute pe o mașină cu mulți cai putere?
Nu pot spune că am avut așa experiență, este o mașină simplă cu un motor V8, motor aspirat, dar sentimentul de a simți mașina, nu e ca la circuit sau alte competiții, e nevoie de îndemânare și control.
3. Știu că participi în Campionatul Național de Drift, participi și la alte competiții?
Deocamdată am participat la RoDrift, iar în afară de campionat am mai fost la Romexpo, la demo-uri, și la o etapă de VTM, la Cărbunești, dar în principiu, mă axez pe drifting.
4. Te-ai gândit vreodată să intri în competițiile de raliu?
Sincer, nu mă atrage viteza, nu în acel sens. E o diferență mare, un pilot de raliu ajunge și la 200km/h, noi mergem cu 100-120km/h, urmat de un mers constant de 80-90km/h. Este altfel mașina, altfel se controlează, la raliuri nu ai voie să derapezi, trebuie să te menții constant. Sunt fericit să ajung campion la categoria la care particip acum și nu mă gândesc la alte competiții momentan.
5. Care consideri că a fost cel mai dificil moment de când concurezi?
Anul acesta, când a fost la Târgu Mureș, nu m-a ajutat motorul, și în cele din urmă m-a lăsat. În acest caz, ca și în altele, e nevoie de investiții majore în mecanică, investiții la care poate nu te așteptai.
6. Din câte știu, folosești un E46 cu motor V8, ai avut și altă mașină înainte? Ce altă mașină ai vrea să pilotezi în afară de cea curentă?
Este mașina pe care am cumpărat-o, nu am avut alta înainte. Dacă aș avea posibilitatea, aș trece la următoarea generație, la E92, care are o caroserie mai nouă, mai potrivită pentru drifturi, și e foarte echilibrată. E mai grea, dar are și un motor mai puternic.
7. A fost vreun pilot care te-a impresionat sau influențat în cariera ta?
Când am participat prima oară, mi-a plăcut Radu Moise, a și câștigat campionatul anul trecut, cu un motor aspirat de 480 de cai. A scos din mașină tot ce a putut și a concurat împotriva altora, care aveau mașini cu mai mulți cai putere și mai multe avantaje.
8. Ce hobby-uri ai în afară de motorsport?
Îmi place să joc fotbal din când în când, pe teren sintetic, ca să mă relaxez, dar tot mașinile rămân pasiunea principală. În ceea ce privește cariera, Îmi doresc să fiu inginer auto și În prezent sunt student la Universitatea Politehnică din București.
9. Care sunt planurile tale pentru anul viitor?
Dacă reușesc să strâng bani iarna aceasta, voi face conversie turbo la mașină, de asemenea doresc să rămân la categoria Semi Pro și să câștig campionatul. La anul, chiar dacă fac schimbări radicale la mașină sau nu, îmi doresc să iau campionatul.