Sfârșitul acestei săptămâni readuce la start echipajele Campionatului Național de Raliuri “Betano”, în ceea ce se anunță a fi o nouă ediție de excepție a etapei din Munții Apuseni – anume Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA
Ultima etapă de asfalt a sezonului național de raliuri va aduce la start un număr total de 79 de echipaje, atât din țară cât și din Bulgaria, Turcia, Italia, Estonia sau Portugalia
Spectacolul și intensitatea competițională vor fi la cote maxime întrucât etapa clujeană poate desemna – matematic – campionul absolut al acestui sezon. Protagoniștii acestei lupte sunt Simone Tempestini – secondat de Sergiu Itu (Porsche 997 RGT) și sibianul Sebastian Barbu – avându-l în dreapta sa pe Bogdan Iancu (Škoda Fabia Rally2 evo). Totuși, din lupta pentru supremația Raliului Clujului Star Lubricants powered by PMA nu-i putem uita nici pe câștigătorii ediției din 2021 – Bogdan Marișca și Sebastian Itu (Škoda Fabia R5). Pe lista de înscrieri găsim și câteva surprize, cu Remus Cotuț la comenzile unui Citroën C3 Rally2, dar și pe Bogdan Cuzma, care va concura pentru prima oară într-o etapă a Campionatului Național de Raliuri “Betano” cu noul model de Škoda, și anume Fabia RS Rally2.
Vezi aici și celelalte echipaje înscrise
Deși matematic sunt campioni pentru al doilea sezon consecutiv la categoria automobilelor cu două roți motrice, frații Norbert și Francesca Maior (Peugeot 208 Rally4) nu vor absenta de pe probele de asfalt ale Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA. Iar cum obiectivul din campionat este îndeplinit, cei doi se vor concentra pe pregătirea ultimei etape din Junior ERC, acolo unde sunt lideri și își doresc să-și păstreze poziția după etapa maghiară. După ediția mai puțin fericită din 2022, Cristi Sugár și Vlad Colceriu (Peugeot 208 R2) pornesc cu gândul unei clasări cât mai bune la două roți motrice, însă în același timp, și cu dorința victoriei în ierarhia Juniorilor și a cupei 208 R2, întrucât asta ar însemna că tinerii sportivi pot deveni campioni cu o etapă înainte de finalul sezonului. Și chiar dacă vorbim despre două echipaje foarte rapide, victoria nu este clară având în vedere că la start va fi prezent atât Marius Sîncrăianu – alături de Cosmin Diacu – dar vom avea parte și de o premieră, întrucât italienii Robert Dapra și Luca Guglielmetti (Peugeot 208 Rally4) – actualmente ocupanți ai poziției secunde în Junior ERC – se vor întrece pe asfaltul clujean.
Consultă aici în întregime lista de înscrieri
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA va fi a doua competiție din motorsportul românesc care aduce la start o mașină de specificație Rally3, cu turcii Celik Caglayan și Sedat Bostanci la comenzile modelului Renault Clio.
Iar dacă clasa RC3 nu va fi disputată – fiind un singur echipaj înscris – când vorbim despre grupa N este aproape imposibil să prezicem cine este prim-favorit la victorie, întrucât la start se vor prezenta atât Vali Porcișteanu (cu Dan Dobre), cât și Vlad Cosma (cu Florin Dorca) precum și Bogdan Talașman (cu Laurențiu Mandu). Totuși, revenirea la start a clujeanului Ioan Mihuț (alături de Adi Pavel), poate reprezenta o surpriză la finalul probelor de duminică.
Prezență numeroasă în cupele monomarcă
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA poate fi etapa decisivă pentru majoritatea cupelor monomarcă ce punctează în Campionatul Național de Raliuri “Betano”. Tocmai din acest motiv regăsim nu mai puțin de 25 de echipaje înscrise în cele 4 cupe monomarcă. Sebastian Scîrlet este favorit la titlul Clio Rally5 Challenge, iar o clasare în fața lui Samuil Mircea îi poate aduce al doilea titlul de campion din acest sezon, după cel la clasa RC5 obținut matematic în urma etapei ieșene. În același timp, Cristi Sugár poate bifa al doilea titlu consecutiv al 208 R2 Cup cu o victorie în etapa clujeană, în timp ce, în cazul cupelor Swift Cup, Paul Popa poate răsturna “tabela” cu o victorie pe probele din Munții Apuseni.
9 echipaje străine înscrise în ultima etapă de asfalt a sezonului național de raliuri
Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA va avea cel mai mare număr de echipaje străine înscrise dintre toate etapele de până acum ale acestui sezon. Robert Dapra și Luca Guglielmetti (Peugeot 208 Rally4) respectiv Sandrin Tommaso și Maurizio Barone (Dacia Sandero) vor reprezenta Italia, în timp ce Celik Caglayan și Sedat Bostanci (Renault Clio Rally3) vor alerga în culorile Turciei. Alar Hermanson și Andre Vare (BMW 2002 Ti) vor reprezenta Estonia în lupta modelelor cu pașaport istoric, în vreme ce Bulgaria aduce la start cele mai multe echipaje – 5 la număr: Miroslav Angelov cu Georgi Gadzhev (Škoda Fabia Rally2 evo), Anton Titov cu Alexander Spirov (Škoda Fabia Rally2), Ekaterina Stratieva cu Georgi Avramov (Opel Corsa Rally4), Aleksandar Tomov și Yavor Brankov respectiv Peter Yordanov și Lyubka Yordanova – ambele echipaje la bordul unor modele Renault Clio Rally5.