Am tot avut parte aici de piloți, copiloti, mecanici și organizatori, și am început să ne facem o idee despre ce înseamnă această competiție. Nu am avut însă parte de persoane care promovează acest sport în mediul online, dar și offline, prin prezența la competiții și recunoașterea acestui sport în media și social media.
Cu toate că automobilismul sportiv este într-o continuă căutare de buget, mașini și piloți, rezultatul final nu ar fi posibil fără aceste persoane care merită cinstite pentru efortul de a participa, de a se interesa și de a continua să rămână alături de cei pe care Îi susțin.
Vlad Baicu este un împătimit al motorsportului, fiind genul de persoană care are o dorința să participe, ca și spectator, și apoi să se folosească de instrumente moderne, precum social media, pentru a promova competiția, sportivii și atmosfera. Autodriven încurajează participanții din motorsport, indiferent de natura lor, să ducă mai departe această pasiune.
1. Care a fost prima ta interacțiune cu acest sport și de ce ai ales să îl promovezi?
“Primul meu contact cu acest sport a fost cu ocazia unui campionat de FIA GT la City Challenge în 2007. Am vrut să văd pe viu, înainte mă uitam la Formula 1, la NASCAR, tot ce era televizat. Am participat și la Cupa Logan, care a fost în același weekend cu City Challenge-ul, tot ca și spectator, iar mai apoi, în 2009, am mers la Renault Road Show. Știam de Viteză în Coastă și Raliu, pe care le-am urmărit ca și spectator. A urmat apoi o pauză, când am activat pe partea sportivă a jocurilor video. În 2019, după ce m-am retras din lumea competițiilor sportive virtuale, la îndemnul unui prieten, am aflat de un eveniment de drifting care avea loc pe Arena Națională. Impulsul care m-a făcut să interacționez cu piloții participanți a fost tot la îndemnul acestui prieten. Inițiativa s-a fructificat în mediul online, unde dădeam “follow” piloților, și așa am ajuns să cunosc persoane din domeniu. Am fost spectator la multe competiții, m-am obișnuit cu acest mediu. Eu când am plecat pe acest drum, am vrut să inspir și să încurajez copiii și tinerii din alte generații, prin canalul meu de Youtube și prin Instagramul meu, să arăt că pasiunea are beneficii și poți ajunge sus. Consider că prin motorsport, oamenii pot avea o alternativă în weekend. Nu sunt doar niște mașini modificate care merg cu viteză, e vorba de muncă, pregătire și strategie.”
2. Care sunt realizările tale cele mai notabile?
“Am participat mai mult ca spectator decât participant, dar anul trecut am câștigat o experiență la volan, în dreapta lui Luca Savu, și anul acesta am stat în dreapta lui Viorel Prisacar, într-o mașină de drift. La alt eveniment am participat în dreapta lui Alex Mitroi. Consider că una din performanțele mele notabile este că ajut la creșterea motorsportului pe plan local și internațional. Caut să promovez piloții din zona Balcanilor, știu la ce evenimente participă, asta ar fi performanța mea. Am un canal de Youtube, Romania Culture Cars, un canal dedicat iubitorilor de mașini și competiții automobilistice, prin care vreau să arăt că pot să ajut să dezvolt această industrie și că acest fenomen este într-o continuă creștere în România.”
foto: Vlad Baicu alături de Andrei Mangalia, la etapa de Super Slalom de la Râmnicu Vâlcea
3. Dintre automobilism și motociclism, ce îți place mai mult?
“În primul rând, motorsportul înseamnă atât auto, cât și moto. La motociclism, fac parte dintr-o echipă, fiind responsabil de partea de social media încă din 2021. La moto m-am axat pe piloți și etape. Oamenii au văzut în mine o creștere pe partea de moto, cât și auto. Unii urmăritori de pe Instagram au rămas susprinsi că m-am băgat și pe moto, m-am împrietenit și cu diverși piloți, dar în rest, am încercat să îmbin utilul cu plăcutul. Vreau să arăt tineretului că prin pasiune și dăruire poți ajunge la un moment dat la niște standarde la care nu te-ai gândit. Vreau să creez o comunitate în jurul meu care inspiră pasiunea pentru motorsport și altor persoane.”
4. Te-ai gândit vreodată că ai vrea să faci și altceva și să lași motorsportul în urmă?
“Într-adevăr, am avut câteva momente când nu puteam să mai lucrez, dar m-am gândit “de ce să renunț acum?”, niciodată nu am spus stop, eram conștient că un astfel de moment ar înseamnă încetarea activității cu totul. Pe lângă asta, mi-ar lipsi. M-a impulsionat faptul că oamenii vorbeau frumos și deschis cu toată lumea, atât pasionați, cât și inițiați. M-am simțit obligat să continui, nu aș renunța, chiar aș continuă cu plăcere. Pot merge la aceeași etapă, an de an, cu aceeași emoție ca prima oară.”
foto: Vlad Baicu și Andrei Mangalia la prima etapă din Romanian Endurance Series
5. Care sunt diferențele între competițiile din România și cele din afară?
“Din păcate nu am participat la competiții în afara țării, dar este un plan de viitor. Aș vrea să văd cum se prezintă ca promovare, ca și relație cu publicul, pentru că vreau să aduc în țară ceea ce există în afară. Putem să ajungem la nivelul țărilor dezvoltate dacă avem ambiția necesară.”
6. Care ar fi punctul de pornire, după părerea ta, pentru un pasionat de motorsport?
“În cazul meu, m-a ambtitionat prietenul meu care cunoștea diverse persoane din domeniu. Pentru un pasionat, ar trebui să existe întrebările “eu ce îmi doresc?” sau “care e planul meu?”. Eu caut să îmbin utilul cu plăcutul, să ajut pe cine pot cu proiectul sau, comunic cu oameniii pentru a simți pulsul acțiunii, ca să înțeleg cu ce pot să Îi ajut. Studiind marketing-ul, mă gândesc că proiectele din motorsport pot fi îmbinate cu proiectele firmei la care lucrez, și sunt sigur că se pot dezvolta proiecte. Fanii trebuie crescuți, educați. O persoană pasionată de motorsport ar trebui să știe toate disciplinele și trebuie să respecte pasionații care vin la etapă. Este de datoria noastră să ducem mai departe ce au creat veteranii și dezvoltarea motorsportului ține de fiecare în parte.”
7. Ce contează mai mult? Pasiunea și talentul sau bugetul, indiferent de natura sa?
“Pasiunea, talentul și bugetul. Trăim în era bugetului, atât în motorsport, cât și în celelalte sporturi . Pasiunea și talentul se îmbină, dar ai nevoie și de buget. Trebuie să existe o simbioză perfectă. Din punctul meu de vedere, fără pasiune și talent, nu ai cum să rămâi la un nivel înalt. Ai nevoie și de buget, nu ai cum să evoluezi fără, dar bazându-te doar pe buget, cred că este dificil.”
8. În afară de motorsport, ce altceva îți mai place să faci în timpul liber?
“Îmi place foarte mult să joc tenis, să înot, jucam și fotbal în trecut, îmi place să călătoresc, să ascult emisiuni de podcast, de analiză, pentru că îmi place să cântăresc părerile celor de acolo.”
9. Ce se află în agenda ta pentru anul viitor?
“În primul rând, campionatele naționale și etapele de moto RC reprezintă principalele aspecte pe care mă concentrez. La anul voi participa tot ca și spectator la campionatele europene aproape de țară, în Balcani, sau ceva de genul, să văd cum se vede motorsportul și în alte țări și cât este de dezvoltat.”
Cei care doresc să afle despre activitatea lui Vlad sunt încurajați să urmărească emisiunea Romania Culture Cars de pe canalul său de Youtube, dar și activitatea sa de pe Instagram.