Nevoia de viteză este un lucru natural pentru un pilot. Pare normal, după o etapă, încă visezi virajele, încă simți adrenalina zile întregi și cu siguranță încă te gândești la ce ai greșit sau ce puteai face mai bine.

Ioan Mihuț cunoaște mult prea bine aceste aspecte și caută să performeze cu fiecare etapă bifată. Pasiunea îl împinge să nu renunțe la dorința de a concura în afara țării, un aspect pe care îl are în vizor pentru anul viitor.

De profesie medic stomatolog, a căutat mereu să împace profesia cu dragostea pentru motorsport, iar astăzi, Autodriven a avut ocazia să poarte o discuție cu un pilot care merită toată admirația.

1. Ce te-a impresionat la motorsport? Ce te-a făcut să alegi să continuare acest sport?

“Totul a început de la pasiunea pentru mașini pe care o am de pe vremea când colecționam stickere de la gumele Turbo, de fapt erau niște imagini cu mașini și date tehnice la cel mai basic nivel, dar încă am o colecție de mașini colecționate de la gumele Turbo care depășește 600 de exemplare. Raliul și Viteza în Coastă erau singurele variante în România pentru a-ți satisface pasiunea pentru motorsport dacă nu ai avut posibilitatea să începi la karting cand erai copil, sau cel puțin așa am considerat eu la 20 de ani, și de atunci am rămas cu raliurile în viața mea.”

2. Care sunt atributele cele mai importante ale unui pilot? Este un sport pentru oricine?

“Pasiunea este cea mai importantă pentru un pilot, și da, este un sport pentru oricine își dorește cu adevărat să facă asta. Nu este ușor, este costisitor și periculos. În momentul în care treci peste toate aceste aspecte, înseamnă că raliurile sunt potrivite și pentru tine.”

 

3. Care sunt competițiile la care participi?

“Încerc să particip la măcar o competiție pe an, în funcție de cum îmi permite timpul. Anul trecut a fost singurul an în care am avut buget pentru un sezon întreg, dar din păcate, mașina pe care am închiriat-o s-a dovedit a fi un eșec total, am avut și o echipă de asistență incompetentă, așa că în loc să fac un sezon complet cu o mașină competitivă, am făcut câteva etape și apoi am decis să consum restul bugetului pe o mașină de specificație R5. care să îmi aducă măcar o mulțumire, fiindcă nu mai exista nicio dorință de a fi competitiv.”

4. Care sunt pregătirile pe care le faci înainte de o etapă?

“Pregătirile sunt de natură economică și temporală, pe scurt, buget și timp.”

5. Ai ajuns vreodată la concluzia că trebuie să renunți? Că alte lucruri sunt mai importante?

“Prioritară este meseria mea. Sunt medic stomatolog, și asta înseamnă că trebuie să fiu în cabinet pentru ca activitatea să funcționeze. Nu voi renunța la pasiunea pentru motorsport, indiferent în ce direcție mă va duce aceasta.”

6. Participi la etape și în străinătate?

“Momentan nu am participat la etape în afară, dar acesta este un obiectiv pentru viitor.”

7. Cum reușești să împaci job-ul cu muncă depusă pentru o etapă?

“Este simplu, îmi iau o săptămână liberă când e etapă de raliu. La început, aveam specificat în orarul cabinetului care sunt săptămânile competiționale.”

8. Ce faci în timpul liber?

“Fac în așa fel încât mi-l umplu cu cât mai multe activități, pe care le organizez împreună cu iubita mea.”

 

9. Ce planuri ai pentru anul viitor?

“Target-ul pentru anul viitor ar fi un sezon complet în Campionatul Național de Raliuri cu o mașină de specificație Rally 2, și măcar o etapă afară!”