După debutul de succes din 2021 în Campionatul Național de Rally2 – actualmente Trofeu Rally Start – când obținea titlul clasei A1, moineșteanul Sebastian Scîrlet a continuat în aceeași manieră și în 2022 obținând supremația Cupei Dacia – iar acum, pentru al treilea sezon consecutiv, tânărul pilot obține un nou triumf de campion, de această dată câștigând matematic clasa RC5 cu două etape înainte de finalul sezonului.

Cel de-al treilea sezon în naționalul de raliuri pentru sportivul Delta Racing Team România a debutat nu doar cu o mașină nouă – Sebastian făcând trecerea la un Renault Clio Rally5 de uzină – ci și schimbarea navigatorului. Asta a adus după sine și o miză care viza în mare parte dezvoltarea sportivă. Prezent cu Andrei Mitrașcă la startul etapei de debut a sezonului (n.r. Raliul Harghitei), tânărul Scîrlet a obținut prima sa victorie cu noua mașină, repetând performanța și la etapa argeșeană, unde în dreapta sa a trecut experimentatul Sebastian Itu. A treia etapă de sezonului (n.r. Raliul Maramureșului) avea să-l aducă la start pe Sebastian alături de navigatoarea clujeană Alina Bianca Pop, alături de care, pilotul moineștean rămânea invincibil la clasă. Echipajul Scîrlet-Mitrașcă avea să se reunească la prima etapă de macadam a anului – Raliul Sibiului – unde, după un ritm constant și un strop de noroc, cei doi bifau a doua victorie comună. A urmat apoi etapa de casă pentru echipa Delta Racing Team România – Raliul Moldovei Bacău – unde în dreapta lui Sebastian avea să revină seniorul Sebastian Itu. Și deși miza lor a fost una singură – livrarea unei evoluții spectaculoase în fața fanilor de-acasă – finalul etapei le-a adus o nouă victorie, deschizându-le calea spre un nou titlu de campioni.

“Pentru mine, pasul de la Dacia Sandero la o mașină de uzină precum Renault-ul Clio Rally5, preparat de specialiștii francezi ai Renault-Alpine, a fost unul însemnat. Și nu doar din punct de vedere al performanțențelor pe care mașina le poate livra ci mai ales al costurilor care au presupus achiziționarea acestei mașini, lucru imposibil de realizat fără sprijinul enorm al părinților mei. Tocmai din acest motiv, am decis că orice victorie, loc pe podium sau trofeu va trece în plan secund, iar eu mă voi concentra exclusiv pe a-mi îmbunătăți pilotajul, corelarea cu dictarea – cu alte cuvinte: creștere sportivă.” – a spus noul campion al clasei RC5

Așa cum am punctat în rândurile anterioare, faptul că și-a dedicat întreg sezonul creșterii sale sportive, tânărul pilot al Delta Racing Team România a învins fără prea mari emoții în primele 5 etape din acest sezon, nefiind foarte departe de a continua șirul neîntrerupt de victorii și la Raliul Iașului, etapă consumată la finalul săptămânii anterioare. Dat fiind regulamentul sportiv al acestui sezon, care stipulează, cităm: “În clasamentul final al Campionatului Național de Raliuri, pentru toate clasamentele se vor lua în calcul punctele de la cele mai bune 3 etape desfășurate pe asfalt plus punctele de la cele mai bune 3 etape desfășurate pe macadam.”, echipajul Scîrlet-Itu avea nevoie doar de 15 puncte pentru a bifa – matematic – titlul clasei RC5. Asta însemna că, din 8 echipaje înscrise pentru etapa ieșeană, celor doi sportivi le era suficientă o clasare chiar și pe poziția a 6-a.

“La nici o etapă nu m-am prezentat cu gândul unei victorii sau clasări pe podium. Pentru mine a fost întotdeauna mai important să termin cu bine fiecare etapă și să mă ridic la nivelul așteptărilor pe care, oricine s-a aflat în dreapta mea, le-a avut la începutul etapei. Cu alte cuvinte, la fiecare raliu din acest sezon am ascultat cu strășnicie de cuvintele, sfaturile și îndrumările navigatorilor mei: Andrei Mitrașcă, Alina Bianca Pop și evident, Sebastian Itu. Faptul că evoluția noastră s-a transpus în victorii la aproape toate etapele confirmă că ne aflăm pe un ascendent foarte favorabil creșterii și dezvoltării mele sportive. Desigur, acest sezon nu ar fi fost posibil fără sprijinul nemijlocit și necondiționat al părinților mei, care poate în unele momente au renunțat la alte lucruri pentru a-mi favoriza mie prezența la start. Și bineînțeles, chiar dacă a coborât din scaunul de navigator, Eduard Zamfirache a rămas alături de mine mai determinat ca niciodată, iar mașina pregătită impecabil ce a funcționat fără cusur etapă de etapă este meritul lui și al lui Antonio. Evident, cineva s-a îngrijit întotdeauna să am moralul ridicat și să privesc cu pozitivitate orice pas pe care l-am făcut, iar acea “cineva” este prietena mea Mădălina – un adevărat izvor de inspirație și motivație pentru mine. Performanța din acest sezon nu este numai a mea sau a echipajului x-y, este a noastră, a TUTUROR.