La cursa recentă NASCAR desfășurată la Watkins Glen International, Denny Hamlin și-a demonstrat din nou abilitățile excepționale de pilot de curse, obținând locul al doilea, după ce în cursa anterioară câștigase poziția de pole. Evenimentul Go Bowling at The Glen a fost câștigat de William Byron, cu Hamlin pe locul al doilea, iar următoarele poziții au fost ocupate de piloții: Christopher Bell, AJ Allmendinger și Ty Gibbs.
Având în vedere performanțele din acest sezon, Hamlin se numără printre favoriții campionatului NASCAR din acest an. Pilotul cu numărul 11 se află în spatele lui Martin Truex Jr., cu o diferență de 39 de puncte până la următoarea cursă de la Daytona. Cursa de la Daytona va marca ultima etapă înainte ca playoff-ul să înceapă la Darlington Raceway.
În timpul cursei de la Watkins Glen, Hamlin a avut un început promițător. Din păcate, avantajul său a fost de scurtă durată, iar Michael McDowell a reușit să-l depășească încă din al treilea tur pentru a prelua conducerea, iar apoi a urmat William Byron, reușind să-l depășească pentru a obține poziția a doua. După ce William Byron a preluat conducerea, Hamlin a întâmpinat dificultăți în a reduce decalajul dintre el și Byron pe parcursul tuturor tururilor rămase din cursă.
În legătură cu această cursă, Hamlin a menționat că, în general, este mulțumit de rezultatele obținute.
“Sunt fericit în legătură cu asta, am reușit să îmbin tururile competitive în majoritatea tururilor. Am renunțat la poziția pe pistă puțin cam devreme și asta a fost.
Sunt mulțumit de performanța noastră. Am avut calificări bune cu Next Gen pe circuitele rutiere, dar nu am reușit să realizez o cursă întreagă de tururi consecutive și cred că astăzi a fost prima dată când am reușit”, a declarat Denny Hamlin.
Hamlin și-a exprimat opinia și cu privire la incidentul în care Chase Elliott a rămas fără combustibil în timpul acestei curse. El consideră că responsabilitatea ar trebui să fie împărțită de întreaga echipă, inclusiv de Chase Elliott, care nu a observat problema în timp util. Hamlin a subliniat că în mod obișnuit, piloții și membrii experimentați ai echipei ar fi trebuit să detecteze și să comunice între ei pentru a soluționa eventualele probleme apărute.
“Este dificil să nu arunci vina asupra cuiva aici, cu excepția întregii echipe. Oamenii vor să arate cu degetul către Alan Gustafson. Poți să încerci. Și el este liderul, el este responsabil. Dar unde este Chase Elliott în toată această poveste? Vreau să spun, el are suficientă experiență. Dacă Chris Gabehart mi-ar fi spus, ‘Comută comutatorul, și apoi vin la a treia trecere,’ imediat aș fi spus, ‘Asta nu e corect.’ Nu e a treia trecere. Nu pot merge atât de mult. Știu că nu pot merge atât de mult.’ Asta e pur și simplu elementar”, a spus Hamlin în legătură cu Chase Elliott.
În continuare, Hamlin se întreabă de ce nimeni nu și-a pus un semn de întrebare după ce au auzit conversațiile dintre echipă și pilot, sau de ce nu s-a clarificat situația în timpul procesului de comunicare, când era evident că ceva nu era în regulă.
“Așa că au spus asta de mai multe ori, și de ce nu a fost un semnal de alarmă pentru nimeni care auzea asta? Au o sală de comandă plină de oameni care ascultă comunicațiile, de asemenea. Unde este butonul în cazul în care cineva spune, ‘A spus doar a treia trecere? Putem reveni la acea parte?’.
“Asta nu e posibil. Ai noroc dacă poți face un tur. Așa că este dificil să nu dai vina pe cineva, pentru că nu poți. Este vina tuturor!”, a adăugat Hamlin.