În motorsport sunt lăsate deoparte diferențele, părerile, chiar și problemele de acasă sau necazurile. Piloții sunt conștienți că trebuie să rămână concentrați, atât la drum cât și la mașină, căci orice greșeală scade din șansele de reușită.
Emil Ghinea știe ce vrea, are o atitudine de campion molipsitoare și muncește pentru țelul său. Concurează din pasiune și și-a început cariera bucurându-se că este la linia de start alături de marii piloți ai țării. Pe lângă aspectele profesionale, este mândru de orașul său natal, Mangalia, pe care îl reprezintă oriunde s-ar afla, iar familia Îi este alături și îl susține în tot ce își propune.
Vom afla în acest interviu cu ce se ocupă în afară de motorsport, la ce competiții participă în acest moment și care sunt planurile sale pentru anul viitor.
1. Care a fost prima ta interacțiune cu motorsportul?
“Totul a început în 2009 când am cumpărat un Renault 5 Turbo, de stradă. Eu inițial am vrut să concurez de la 14 ani, dar fiind din Mangalia, zonă care nu prea are legătură cu acest sport, a fost puțin mai greu. Am ajuns în cele din urmă la Jean Pescaru, în garaj la Sfântu Gheorghe, iar apoi în 2011 am avut parte de primul start, ca mai apoi în 2012 să obțin titlul de vicecampion național. În 2021 am ieșit campion de grupă și de atunci, pe lângă performanță, au crescut și pretențiile. În prezent, din păcate, am văzut că mulți sportivi noi care vin la start au în gând cu totul altceva. Eu nu mergeam pentru cupă sau loc, eram fericit că eram la start cu Lucian Răduț, Mircea Pădurean sau alți piloți foarte buni. Eram fericit că eram prezent acolo alături de ei.”
2. Ce ai simțit în primele etape?
“Am simțit doar bucurie că eram acolo, a fost o mulțumire sufletească, mi-am dorit asta enorm. De la 23 la 30 de ani am muncit cu gândul că o să ajung la start, și am realizat totul cu banii și cu munca mea. Așa am ajuns la performanță, la parteneri de încredere și la o echipa tehnică de top.”
3. La ce competiții participi în acest moment?
“Particip la 3 campionate, Campionatul Național de Viteză în Coastă, unde am declarat că vreau să ies campion absolut, în campionatul Masters, unde se regăsesc mașinile tari ale campionatului și unde țintesc să fiu în top 2, și ar mai fi Campionatul Național de Super Rally.”
4. Ce anume te determinăsă participi la competițiile de motorsport?
“E simplu, când mă trezesc dimineața, acesta e unul dintre motivele pentru care trăiesc, alături de familia mea, bineînțeles, care este alături de mine la fiecare rundă. La mine, motorsportul este un mod de viață, cândva a fost hobby, acum e sport de performanță.”
5. Unde se regăsește provocarea cea mai mare? Pe traseu sau în afara lui?
“Pe traseu, provocarea cea mai mare e când se dă startul, iar fiecare urcare e o provocare.”
6. Care este cea mai frumoasă amintire din carieră?
“Aici e mai greu, ar fi mai multe dar cred că cea mai frumoasă e victoria de anul trecut de la Rânca, de la Transalpina Challenge, prima victorie la Open din carieră.”
7. Care sunt planurile pentru ce a mai rămas din acest an competițional și ce urmează pentru anul viitor?
“În acest sport e greu să zici “asta vreau” și asta să se și întâmple, eu vreau să ies campion absolut al României, sunt determinat să lupt pentru acest lucru. Dar referitor la planurile pentru anul viitor, dacă ies campion așa cum imi propun, vreau să particip în Campionatul European, unde am în plan să concurez 3 etape. Și în Campionatul României îmi propun să concurez câteva etape , dar nu îmi va permite timpul să fiu în ambele mereu. Acesta e targetul meu, să reprezint și România, dar și Mangalia, în Campionatul European.”
8. Cum îți petreci timpul liber?
“Întrebarea e, care timp liber? Mecanicii mei nu au timp liber de când mergem la victorie, de anul trecut, și eu nu sunt cu nimic diferit. Muncesc de la 8 la 6 jumătate la business-ul meu, o spălătorie auto în Mangalia, iar apoi lucrăm la garaj. Acesta e timpul meu liber. Bine, dacă mai prind câte o duminică liberă, când nu lucrăm la mașină, poate mergem la plajă sau piscină, dar cam atât. Efectiv, nu mai am timp liber de 14 ani.”
9. Cum vezi viitorul motorsportului în România?
“Cred că este într-o continuă creștere și schimbare. Sportul meu de suflet, viteza în coastă, s-a împărțit în Masters și Campionatul Național, și s-au împărțit și mașinile în acest caz. Sunt mai multe mașini decât acum 6-7 ani. Sper să se dezvolte și mai mult și să își păstreze esența.”