În 1975, Ferrari a prezentat modelul 312T, ca răspuns la mașinile echipei Lotus care păreau net superioare celorlalte mașini din Formula 1.
Modelul 312T urma să schimbe pentru totdeauna mașinile din lumea motorsportului fiind una dintre cele mai iconice și de succes modele Ferrari.
312T a fost proiectat de inginerul italian Mauro Forghieri și a fost condus de Niki Lauda, Clay Regazzoni și Carlos Reutemann. Această mașină a fost cu adevărat revoluționară deoarece a introdus prima cutie de viteze transversală și primul șasiu de tip monococ (monocoque) din Formula 1.
Modelul 312T a avut un debut modest în sezonul anului 1975, dar a fost recunoscut pentru manevrabilitatea sa excelentă și pentru capacitatea de a păstra o viteză ridicată în viraje. În anul următor, Lauda a condus 312T și a câștigat primul său titlu de campion mondial, iar Ferrari a câștigat titlul pentru constructori.
În total, au fost construite zece mașini 312T, toate acestea au fost folosite în competițiile de Formula 1. În afară de performanțele sale impresionante, acest model Ferrari este recunoscut și pentru designul său distinctiv ce a influențat designul mașinilor de curse din perioada sa.
În total, modelul 312T a fost folosit timp de șase ani, câștigând 27 de curse și aducând patru titluri de campion mondial la piloți (trei pentru Lauda și unul pentru Jody Scheckter).
Deși în prezent este depășită tehnologic, această mașină rămâne un simbol al ingeniozității și performanței de neegalat din trecutul captivant al echipei Ferrari în lumea curselor auto.