Ca orice activitate, motorsportul trebuie practicat din pasiune. Este mai mult decât un simplu hobby și necesită ore, zile și chiar săptămâni întregi pentru a face performanță. Pe lângă efort, e nevoie și de o doză de optimism molipsitor de care unii piloți dau dovadă.
Ionuț Moisii este unul dintre acei piloți care dacă ar avea probleme tehnice la mașină, tot ar reuși cumva să iasă pe podium, relaxat și cu un zâmbet mare.
Ionuț își propune să câștige experiență pe marile circuite din Europa, dar și în campionatele interne. Vom afla în acest interviu pe ce circuite speră să ajungă în acest an, ce probleme a întâmpinat și care sunt hobby-urile sale preferate.
1. De ce ai ales să fii pilot de curse?
“Încă de mic, eu și fratele meu am insistat în față părinților să mergem la karting, iar după ce am primit acceptul, am rămas în motorsport cât mi-a permis bugetul, am încercat să particip peste tot. Am participat la AMC Kart, la Bacău, a fost superb când s-a construit circuitul, mai ales că nu puteam în afară țării. Kartingul a continuat până la 15 ani, la 16 ani m-am apucat de moto, și deși nu existau concursuri de moto România, mă antrenam pe circuitul AMC Kart. La 18 ani am revenit pe partea de auto și era un singur campionat, la DRAG Racing, la care am fost campion și vicecampion ani la rând, și apoi mai mergeam la tot ce ținea de îndemânare la concursurile locate. Apăruse atunci auto slalom, care se organiza foarte bine, apoi anduranță, Super Rally, campionatul de turisme, ROTAC, Time attack, și eram în top 3 la aproape fiecare competiție.”
2. Cum te-ai simțit în primele etape când ai concurat?
“Am simțit o bucurie foarte mare, eu mergeam ca și spectator și voiam să particip, dar nu aveam cu ce, și m-am zbătut să fac rost de o mașină, dar și de parteneri, să pot concura în continuare.”
3. Ce dificultăți ai întâmpinat în decursul carierei?
“Nu prea am avut probleme de natură tehnică sau accidente, chiar am devenit și instructor de conducere sportivă și defensivă la școli renumite de pilotaj din România și mă bucură faptul că din primele ore mi-am dat seama că pot să învăț pe altcineva să meargă corect și rapid.”
4. În ceea ce privește partea financiară, cum te-ai descurcat?
“Partea financiară a reprezentat o problemă încă de mic, voiam la Formula BMW în 2012, unde a mers Mihnea Ștefan care ajunsese coleg cu Verstappen, așa că am vrut la Formula Renault, unde costurile erau cam la jumate, dar nici acolo nu am mai ajuns. Apoi nu am mai putut să mă înscriu din cauza limitei de vârstă, eu având 23 de ani atunci. Situația a fost atât de serioasă încât am vândut apartamentul ca să pot participa, dar a sărit familia și toate rudele că fac o greșeală, și nu am mai ajuns. Asta se întâmplă la sfârșitul anului 2011. Apoi am participat în România cât mi-am permis.”
5. Ce te determină să fii mereu prezent la linia de start?
“Pasiunea dar și sentimentul de libertate și relaxare pe care acest sport mi-l aduce. Oricine are o pasiune, dar o și face din toată inima.”
6. Ai concurat și în afară țării?
“Da, am fost la Team Attack la Hungaroring, am mai fost prin Cipru, și sper să mă țin să ajung la Spa Francorchamps și Nürburgring ca să am o experiență pe care o doresc de mic copil, nu particip aici, doar experimentez circuitul.”
7. Care consideri că este cel mai important moment al carierei tale până în prezent?
“Aici e vorba de primele experiențe din karting, care au fost și cele mai memorabile, dar și Campionatul de Viteză în Coastă, unde am obținut câteva titluri importante.”
8. Ce îți place să faci în timpul liber?
“Ies cu motocicleta, mai lucrez la mașină și stau foarte mult la plajă, am o plajă preferată la Vadu în Constanța, și asta reprezintă odihnă după muncă, eu fiind inginer mecanic în instalații portuare, dar mă ocup și de automatizări.”
9. Ce urmează pentru tine în acest an și ce planuri ai pentru 2024?
“Anul acesta aș vrea să ajung la mai multe circuite din afara țării, la ultima etapă de ROTAC din Grecia, iar pentru anul viitor, vreau să fiu mai pregătit din punctul de vedere al mașinii pentru a face față concurenței.”