Orice sport necesită un manager capabil. Cu atât mai mult în motorsport, unde gestionarea corectă a resurselor poate face diferența între o etapă pierdută și un podium. Toate detaliile trebuie puse la punct și e nevoie de experiență, dedicație și inventivitate.

Cristi și Alex Popescu reprezintă echipa Toka Racing și fac totul din pasiune. Se ocupă de piloți tineri, cu perspective, talent și dorința de a participa la fiecare etapă.

În acest interviu, cei doi manageri ne vorbesc despre palmaresul echipei Toka Racing, ce ar trebui îmbunătățit în acest moment la competițiile de motorsport din România și care sunt piloții Toka ce concurează la competițiile organizate de Federația Română de Karting.

foto principală: Cristi si Alex alaturi de Zoe Florescu Potolea

1. Cu ce vă ocupați mai exact? Care sunt principalele responsabilități?

“Cristi – Eu mă ocup de partea de management logistic, training și servisarea motoarelor. Am ales să ne împărțim rolurile așa pentru a pune în valoare abilitățile fiecăruia.

Alex – eu am în vedere setup-ul karturilor, necesarul de piese și materiale, relația cu mecanicii și trainingul piloților.

Împreună suntem echipa Toka Racing.”

foto: Alex Popescu de la Toka Racing Team

2. De ce ați ales motorsportul? Cum ați ajuns aici?

“Pasiunea pentru sporturile cu motor am moștenit-o de la tatăl nostru, Daniel Popescu, care a fost Campion Național de Karting la Juniori, în 1982. El ne-a dus la primele antrenamente de karting, la competiții unde concuram ca piloți și tot împreună am fondat Clubul Sportiv Toka Racing în 2019. Ca și piloți avem în palmares mai multe titluri de Campion Național, Vicecampion și multe clasări pe podium.

Ca antrenori, bucuria e mai mare, când vedem că muncă noastră e răsplătită cu trofee .

În anul 2020 am câștigat Cupa României la junior cu pilotul Kevin Vlăsceanu, care a devenit în anul 2021 Campion Național Romanian Karting Masters la Juniori. La Cupa României din 2022, la clasa Junior, ne-am bucurat alături de Zoe Florescu Potolea care a urcat pe prima treaptă a podiumului. În prezent, Zoe este pilot Ferrari Driver Academy, după ce a câștigat o prestigioasă competiție internațională de karting feminin.

Tot în anul 2022, în luna octombrie, am participat la Rok SuperFinal, o competiție internațională de karting ,care se desfășoară în fiecare an la Lonato, în Italia , la care participa numeroși piloți. Pilotul nostru, Alex Boltașu, s-a clasat pe locul 8 în finală, din aproape 100 de participanți înscriși la această categorie.

În momentul de față participăm la competițiile din țară, organizate de Federația Română de Karting, cu piloții Toka: Ana Clara Atudosiei, Alex Boltașu, Kevin Vlăsceanu, Luca Nativ, Ioachim Cojoc și Horia Roca.”

foto: Cristi Popescu de la Toka Racing Team

3. Cu cine colaborați În momentul actual?

“În prezent colaborăm cu un renumit producător de karturi din Italia, BirelArt. Pentru viitor ne dorim să dezvoltăm colaborarea cu BirelArt, aducând plus valoare acestei asocieri . Toți piloții noștri concurează pe șasie BirelArt și au rezultate foarte bune.”

4. Care sunt punctele care ar trebui îmbunătățite în ceea ce privește orice event de motorsport din țară?

“Evenimentele motorsport din România atrag piloți și privitori deopotrivă. Și la karting sunt participări tot mai numeroase an de an .La etapele Campionatului Național se înscriu între 120-150 de piloți la fiecare etapă, la care se adaugă competițiile de Serie: Romanian Karting Masters, Internațional Karting Masters, Transylvanian Trophy și Cupa României.

Credem că ar fi benefic dacă aceste competiții ar fi popularizate mai intens prin intermediul mass media. În prezent transmisiunile se fac pe canalele de YouTube și la Metropola TV.”

5. Care sunt problemele de care vă loviți în mod normal?

“Probabil că, cea mai des întâlnită problema în rândurile echipelor de karting este lipsa personalului bine pregătit, a mecanicilor care au un rol important în bună desfășurare a lucrurilor.”

6. Bugetul este o problemă care afectează toți sportivii, pe partea managerială cum se prezintă situația?

“Bugetele echipelor de karting variază în funcție de mărimea echipei, de echipamente, de numărul de piloți. Pentru a face performanță în acest sport e nevoie de multă implicare, antrenamente, deplasări la concursuri și o bună gestionare a resurselor din cotizații și sponsorizări.”

7. Dintre karturile cunoscute din competiții, ce karturi s-ar clasa în top 3?

“Trei dintre cele mai populare branduri de șasie, cu istorie în karting sunt: BirelArt, Charles Leclerc, Kubica Kart.”

8. Cum reușiți să împăcați acest sport cu viața personală?

“Suntem tineri antreprenori care au rămas în domeniul în care au activat ca sportivi și asta ne face mare plăcere. Și deși sunt multe deplasări în țară și străînătate, reușim să îmbinăm plăcut performanța cu viața personală. ”

9. Deși în România accentul nu este pus în mod special pe karting , credeți că lucrurile se vor schimba?

“Sporturile cu motor au fost dintotdeauna iubite de public și fac audiențe mari. Faptul că sunt foarte mulți părinți care își aduc copiii la antrenamente de karting, e un lucru îmbucurător și asta se vede la fiecare etapă de campionat pentru că publicul este mai numeros și mai interesat de acest domeniu sportiv. ”