În cursa recentă de la Campionatul European Regional Formula (Formula Regional European Championship by Alpine – FRECA) de pe circuitul Spa-Francorchamps, o nouă tragedie a avut loc atunci când pilotul olandez în vârstă de 18 ani, Dilano van ‘t Hoff, a pierdut controlul mașinii. Accidentul a avut loc pe porțiunea de pistă Kemmel, în timpul unei reluări din ultimul tur al cursei, desfășurat în condiții de precipitații abundente.

Gravitatea accidentului de la Spa a fost amplificată de coliziunea cu o altă mașină, fapt ce a dus din nefericire la moartea tânărului olandez. Cursa era desfășurată pe o ploaie torențială, ceea ce a redus semnificativ vizibilitatea, făcând condițiile de conducere extrem de dificile pentru piloți. Această tristă întâmplare marchează a doua moarte a unui pilot junior la Spa în mai puțin de patru ani, după ce Anthoine Hubert și-a pierdut viața într-o cursă Formula 2 din anul 2019.

Având în vedere acest incident, Max Verstappen, vorbind la o conferință de presă FIA după ce a obținut cea mai recentă victorie în Austria, și-a împărtășit perspectiva asupra circuitului și riscurilor implicate pentru un pilot de curse. Verstappen a declarat că Eau Rouge, locul în care s-a produs accidentul, este într-adevăr o curbă periculoasă datorită caracterului său cu vizibilitate redusă la urcare. Cu toate acestea, el este de părere că Sectorul 1 din Jeddah prezintă riscuri chiar mai mari, deoarece acesta dispune de mai multe curbe cu vizibilitate redusă, unde o ciocnire poate fi la fel de periculoasă din cauza vizibilității limitate.

“Cu siguranță, Eau Rouge este o curbă cu vizibilitate redusă la urcare, dar, desigur, acest accident s-a întâmplat mai târziu.

Este, cu siguranță, o curbă destul de periculoasă, dar pilotăm și la Jeddah în Sectorul 1 și, pentru mine, acolo este probabil chiar mai periculos, sunt fericit că încă nu s-a întâmplat nimic în acea zonă, deoarece la trecerea prin curbele 6, 7, 8, dacă există o ciocnire acolo, poate fi la fel de grav,  este făra vizibilitate, nu știi ce urmează…”, a spus Max Verstappen despre Eau Rouge.

Verstappen este de părere că se pot aduce unele îmbunătățiri circuitului în ceea ce privește siguranța piloților din timpul curselor. El vorbește despre importanța creării unui spațiu mai mare între pistă și bariere, mutarea barierelor mai departe în astfel de curbe periculoase pentru a minimiza impactul accidentelor și a reduce șansele ca mașinile să se întoarcă pe pistă, ceea ce poate duce la alte incidente.

“Cred că singurul lucru care poate fi îmbunătățit acolo ar fi să se creeze mai mult spațiu prin încercarea de a muta barierele mai departe, deoarece în momentul de față pare că imediat ce ai un accident, lovești bariera și ești împins pe pistă destul de ușor”, a adăugat pilotul de la Red Bull.

Deși Verstappen crede că unele îmbunătățiri pot fi aduse circuitului, el a spus, de asemenea, că este esențial să se investigheze circumstanțele care au dus la reluarea cursei înainte de a atribui întreaga vină circuitului în sine.

“Cred că modificările pe care le-au făcut deja la Spa au deschis cu siguranță traseul mult mai mult, dar va fi întotdeauna o curbă periculoasă. Și acum, desigur, se aduce în discuție acest aspect, dar consider că este puțin nedrept să pui întreaga vină pe circuit, deoarece, în primul rând, trebuie să analizezi de ce au reluat cursa”, a concluzionat Max Verstappen.