Charles Leclerc și Carlos Sainz, de la echipa Ferrari, au terminat pe locurile nouă și respectiv zece, la Marele Premiu al Marii Britanii de pe circuitul Silverstone. Leclerc a recunoscut că monopostul Ferrari SF-23 a avut o lipsă de viteză, în special în virajele de mare viteză, ceea ce s-a observat în timpul acestei curse.

Leclerc a declarat că se așteptau la un weekend dificil, dar nu în măsura  weekend-ului de la Silverstone. În timp ce calificările au fost puțin mai bune decât anticipau, performanța lor în cursă a fost mai slabă.

“Venind în weekend, cred că ne așteptam la un weekend dificil, dar cu siguranță nu în această măsură. În calificări a fost un pic mai bine decât ne așteptam, în cursă aș spune că a fost un pic mai rău decât ne așteptam, deci trebuie să lucrăm la asta”, a declarat Charles Leclerc.

Leclerc a menționat că au avut dificultăți în prima parte a cursei, cu Mercedes și McLaren având un ritm rapid. Inițial, pilotul Ferrari a reușit să îl țină în spate pe George Russell, dar o oprire devreme la boxe l-a pus în dezavantaj, întrucât alți piloți au continuat pe pneurile medii.

“Nu am avut o degradare mare, doar ritmul mașinii nu era acolo. Ne-am luptat în prima parte a cursei. Între opriri Mercedes și McLaren au fost foarte rapizi, Mercedes cu George Russell pe pneuri moi a fost foarte rapid. Am reușit să îl țin în spate și apoi nu știu ce s-a întâmplat, nu știu de ce am intrat în boxe atât de devreme, nu am imaginea completă în privința aceasta”, a adăugat Leclerc.

Pe perioada Safety Car-ului, unii piloți au intrat la boxe și au câștigat poziții, complicând și mai mult cursa celor de la Ferrari. Leclerc a menționat că a încercat să atace cu pneurile medii noi, dar a fost dificil să depășească din cauza avantajului DRS al mașinii din față, condusă de thailandezul Alex Albon de la echipa Williams.

“Asta ne-a pus în dezavantaj pentru că toți ceilalți au continuat mult pe pneurile medii, care nu se degradau mult. Am încercat să rămân aproximativ la aceeași timpi pe tur, pe care încă mai erau ceilalți cu pneuri medii vechi, pentru a accelera odată ce au oprit, dar apoi au oprit în timpul Mașinii de Siguranță și au câștigat toate pozițiile. Nu a fost cea mai bună cursă astăzi.

Am încercat să atac cu pneurile medii noi, dar Alex avea DRS pe mașina din față, așa că mi-a fost imposibil să fac o depășire”, a spus Leclerc.

Directorul echipei Ferrari, Fred Vasseur, a recunoscut că rezultatul cursei a fost influențat de lipsa de viteză și de conservatorismul în privința pneurilor. Acesta a menționat că se așteptau la o degradare mai mare a pneurilor și că nu au forțat suficient în prima parte a cursei. Vasseur a spus că este necesară o analiză a întregul weekend, inclusiv în privința managementului pneurilor.

“Probabil am fost puțin prea conservatori cu pneurile. Ne așteptam la o degradare mai mare și nu am forțat suficient. Dar acum trebuie să analizăm în detaliu întregul weekend, nu doar cursa. Vineri nu am făcut o cursă lungă înainte de opririle la boxe doar cu compusul moale, iar Charles a fost blocat în garaj”, a declarat Fred Vasseur.